F1 Maldonado Räikkönen előtt az első barcelonai tesztnapon
Az első barcelonai tesztnap végén Pastor Maldonado lágy Pirelliken megelőzte az addig élen álló Kimi Räikkönent, míg a harmadik hely a Red Bullt vezető Daniel Ricciardóé lett. A McLaren napja ismét korán véget ért, a Mercedesnél pedig Lewis Hamilton volt kénytelen idő előtt befejezni a tesztet betegség miatt. Susie Wolffnak és Felipe Nasr-nak köszönhetően egy baleset is "színesítette" a programot.
Szép, de kissé hűvös időben kezdődött meg a második kollektív teszthét Barcelonában. Az állandó versenyzőkön kívül a Williams tesztpilótája, Susie Wolff, valamint a Mercedes pártfogoltja, Pascal Wehrlein is pályára lépett. Ez utóbbi tehetségnek a Force India adott lehetőséget, de egy váratlan eset miatt a nap második felében a Mercedest is vezethette. Lewis Hamilton ugyanis nem érezte jól magát, így 11 kör után befejezte mai programját.
Délelőtt a csapat saját Twitter oldalán a következőket írta: „Egy nem várt leállás miatt nem tudunk jelenleg a pályán lenni. Lewis Hamilton nem érzi jól magát, így ma már nem tud vezetni. Átállítjuk Pascal Wehrleinre az autót, és délután ő fog pályára hajtani. Visszavesszük őt kölcsönbe a Force Indiás barátainktól. Köszönet érte srácok.”
Később kiderült, hogy azért is kellett visszahívniuk a Force Indiától Wehrleint, mert Nico Rosberg sem száz százalékos. A németnek a nyakában begyulladt egy ideg, és ezért nem tudott csapattársa helyett beugrani.
Az első mért kört egyébként éppen Hamilton futotta meg reggel, majd az első órában a ferraris Kimi Räikkönennel váltották egymást az élen, miközben máris előkerült a piros zászló, amikor Pastor Maldonado alatt lerobbant a Lotus. Később a csapat annyit közölt, hogy egy szenzor hibásodott meg. Nagyjából egy órás pihenő után a venezuelai éppen csak visszatért a pályára, megint megállt a kocsi, és másodjára is néhány perces szünetet idézett elő. Maldonado ezúttal is csak rövid pihenőt tartott, hamarosan újra folytatni tudta a munkát.
A második órában Jenson Button is csatlakozott az „élmenőkhöz”, Hamilton pedig nagyjából 11 óra körül kiszállt a „játékból”. Button és Räikkönen sem marad sokáig az élen, sőt 1:27-es köridejüket törölték is, sikán levágás miatt. A McLarennél ráadásul az MGU meghibásodása miatt ismét motorcserére kényszerültek, így a Button a nap második felében már nem tudott pályára gurulni. A brit bajnok összesen 21 körig jutott, ami igen csekély, főleg annak tükrében, hogy Jerezben a négy nap alatt is csak 79 kört tudott összehozni csapattársával, Fernando Alonsóval.
A törölt köridők után elsőként a sauberes újonc, Felipe Nasr ment be 1:28 alá, majd a hivatalos ebédidőig a jócskán megkésve kezdő Daniel Ricciardo zárkózott fel a második helyre. A Red Bull reggel problémásan kezdett, így az ausztrál a nap első felében mindössze 18 körig jutott. Nasr 1:27.307-tel zárt a tabella élén délelőtt, mögötte Ricciardo mindössze pár századdal maradt el.
Räikkönen és Button az ebédidő kezdetére egészen az 5. és 6. helyig csúszott vissza, miután a nem éppen simán kezdő Maldonado valamint a toro rossós Max Verstappen is megelőzte a két bajnokot.
Pascal Wehrlein hetedik lett a Force Indiával, majd később Sergio Pérez vette át tőle a kormányt.
A délelőtt legszorgalmasabb pilótája 77 körrel a williamsnél lehetőséget kapó Susie Wolff lett, de 1:29.400-as körével csak az utolsó helyig visszacsúszó Hamiltont tudta megelőzni.
Egyórás ebédszünet után délután kettőkor folytatódott a program, és alighogy újra zöld jelzést kaptak a versenyzők, Räikkönen máris átvette a vezetést a Pirelli jelöletlen, téli gumijain (délelőtt Nasr is ezzel állt az élre), majd körről-körre tovább javított és egészen 1:25.598-ig vittel le idejét.
Még egy óra sem telt el a délutánból, amikor ismét meg kellett szakítani a tesztet, ezúttal egy szokatlan baleset miatt. Nasr és Wolff az 5-ös kanyarban félreértette egymást, és a hátulról érkező Sauber nekiment a lassú körön lévő Williamsnek. Mindketten a kavicságyban landoltak, és bár senki nem sérült, de az autókban jelentős károk keletkeztek, ezzel a mezőny addigi legszorgalmasabb pilótái egy hosszú pihenőre kényszerültek. Nasr volt a szerencsésebb, ő a nap végén egy félórára ki tudott hajtani, Wolff-nak már csak néhány perce maradt a leintés előtt.
A harmadik piros zászlós szünet után Räikkönen ismét belehúzott, és közepes gumikon 1:25.167-re javított. Érdekesség, hogy tavaly a Spanyol Nagydíjon Lewis Hamilton 1:25.232-vel szerezte meg a pole-t, és bár köztudott, hogy idén gyorsulnak az autók, de a viszonylag hűvös időjárási körülmények között ez mindenképp egy figyelemreméltó eredmény a Ferraritól.
Räikkönen mögött a délután „csatasorba” állított Sergio Pérez már bő másfél tizeddel maradt el, majd később Ricciardo és Maldonado lágy gumikon felugrott a 2. és 3. helyre. Egy órával a leintés előtt ők hárman álltak a tabella tetején, de a Lotus a lágy Pirelliken végül beelőzte a finn bajnokot, és 1:25.011-es körét a leintésig már senki nem szárnyalta túl.
Pascal Wehrlein a nap első felében a Force Indiával jobb időt futott mint később a Mercedesszel, de nyilván a címvédő alakulat más programot szánt neki, nem a gázpedált kellett tövig nyomnia. A két csapatnál is tesztelő pilóta így a 8. és a 9. helyre is feliratkozott, Wolff és Hamilton előtt.
Az első tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m25.011s | 69 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1m25.167s | 0.156s | 74 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.547s | 0.536s | 59 |
4. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m26.636s | 1.625s | 34 |
5. | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m27.307s | 2.296s | 79 |
6. | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m27.900s | 2.889s | 94 |
7. | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m28.182s | 3.171s | 21 |
8. | Pascal Wehrlein | Force India/Mercedes | 1m28.329s | 3.318s | 32 |
9. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1m28.489s | 3.478s | 48 |
10. | Susie Wolff | Williams/Mercedes | 1m28.906s | 3.895s | 86 |
11. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m30.429s | 5.418s | 11 |
FormaNet, Varga Viktória