2015. feb 25.

F1 Második teszthét összesítése - statisztikák és nyilatkozatok

írta: FormaNet
F1 Második teszthét összesítése - statisztikák és nyilatkozatok

A második kollektív teszthét még mindig nem az erőviszonyok felállításáról szólt, mindenesetre a négy napból háromszor a Lotus volt a leggyorsabbnak, egyet pedig a red bullos Daniel Ricciardo „húzott be”. Kilométerek tekintetében ezúttal is a Mercedes vitte a prímet, de a Red Bull és a Toro Rosso is szép munkát végzett ezen a téren, miközben a McLaren tovább szenved…

 lotus_barcelona.jpg

 

 

Barcelonában négy tesztnapból háromszor a Lotus pilótái voltak a leggyorsabbak, ami persze nem jelenti azt, hogy a gyenge tavalyi szezon után egyből az élmezőnybe várják magukat, de a Mercedes erőforrásra váltás és a téli munka úgy tűnik meghozza gyümölcsét. Kilométerek tekintetében sem kell szégyenkezniük, és a csapat francia pilótája, Romain Grosjean összességében csak pozitív érzésekről tudott beszámolni.

„Nyilván sokkal jobban állunk mint az élőző évben. Még nem vezettem túl sokat az idei autót, de nagyon jók voltak az első érzéseim már Jerezben is. Úgy tűnik jó irányt vettünk az elképzeléseinkkel, de persze a valós teljesítményünkről majd csak Melbourne-ben kapunk tiszta képet. Tény, hogy a rajtrács legjobb erőforrásával rendelkezünk, és ez jó dolog. Már tavaly tudtuk, hogy Mercedes motorra váltunk, szóval rengeteget kellett dolgoztunk Enstone-ban, és sokat fejlődtünk. Boldogan és meglepve tapasztalom, hogy az autónk jól reagál ezekre a fejlesztésekre, így sokkal jobb alapokról indulhatunk”- összegezte Grosjean a jelenlegi helyzetet.

Bár a Mercedes továbbra sem mutatta meg erejét, azért a barcelonai teszthét zárónapján Nico Rosberg a közepes Pirelliken futott második legjobb idejére már mindenki felkapta a fejét.  Persze azt eddig is sejteni lehetett, hogy a tavalyi év világbajnok csapata még erősebben fog visszatérni, nem mellesleg Jerez után a második teszthéten is a kilométereket összesítő lista élén végeztek annak ellenére, hogy egyik versenyzőjük sem volt száz százalékos formában. A brackley-i gárda ezúttal is leginkább a megbízhatósággal foglalatoskodott, és hogy ez mennyire fontos, azt Lewis Hamilton fejtette ki.

„A megbízhatóságnak mindig fontos szerepe van a végeredményben. Tavaly 80 százalékban voltunk megbízhatóak, idén pedig szeretnénk elérni a 90 százalékot. Mindig fontos, hogy az autó gyors legyen, de ha megbízhatósági gondokkal küzdesz, akkor mindegy milyen gyors vagy. Remélem, hogy idén még megbízhatóbb autónk lesz, és még jobbak lehetünk, mint tavaly. Persze lehetséges, hogy az ellenfelek is erősebbek lesznek.”

Botlásokkal teli jerezi teszt után a Red Bull ezúttal az előkelő második helyen végzett a megtett kilométerek tekintetében, és megbízhatóság szempontjából a Renault-nál nagy az elégedettség. A csapat egyértelmű célja, hogy a teljesítmény terén csökkentse a lemaradást a Mercedesszel szemben és a legjobb köridőket összesítő tabella negyedik helyén záró Daniel Ricciardo szerint jó úton haladnak.

„Vannak területek, melyeken fejlődtünk. Sok kört tettünk meg, de néhány dolgot még meg kell értenünk ahhoz, hogy tovább javulhassunk. Nyilvánvaló, hogy némi lóerő még hiányzik. Persze tudtuk, hogy ez az időszak arról szól majd, hogy csökkentsük a Mercedesszel szembeni lemaradásunkat és megtudjuk, mennyit tudunk rajtuk behozni. Még mindig nem vagyunk annyira gyorsak, de azt hiszem, ennél többre leszünk képesek. Nagyjából biztosak lehetünk abban, hogy a Mercedes dobogós helyezésekért fog harcolni, mi pedig szerintem nagyon közel vagyunk a Williamshez és a Ferrarihoz. A Ferrari már Jerezben is erősnek tűnt és úgy tűnik, most is hasonló tempóra képesek”- vélekedett az ausztrál versenyző.

ricciardo_barcelona.jpg

A Red Bull testvércsapata, a Toro Rosso eddig nagyon jól szerepelt, hiszen az autó megbízhatónak tűnik, amit sok hosszú etap és versenyszimulációk is igazoltak. A szezon ezen szakaszában ez mindenképpen egy jó alapnak mondható. Franz Tost csapatfőnk egyértelmű célként tűzte ki, hogy az újonc pilótapárossal a konstruktőri tabella ötödik helyén zárják a szezont.

„Célunk az, hogy a konstruktőri bajnokság ötödik helyét megszerezzük. Meggyőződésem, hogy az autónk és a motor képes arra a teljesítményre, hogy ezt a célt megvalósítsuk. A versenyzőink tekintetében sem számítok nagy nehézségekre, mert bár tapasztalatlan pilóták, de a csapatunk nagyon intenzív munkába kezdett velük, és remélem, hogy ez a speciális képzés lehetővé teszi a gyors fejlődést számukra” – nézett a jövőbe optimistán a Toro Rosso csapatfőnöke.

A Mercedeshez hasonlóan, a tavalyi év nagy meglepetés csapata, a Williams sem villogott eddig, és leginkább a sok hosszú etap és boxkiállások gyakorlása jellemezte programjukat. A csapat magabiztos, és ez jó előjel a rajongóik számára.

„Az autó továbbra is megbízható, de sokat kell még dolgoznunk ahhoz, hogy ott legyünk ahol lenni akarunk. Mindenesetre jól haladunk. Eddig nagyjából problémamentesen alakult mindkét tesztünk, és megkezdtük a felkészülést az Ausztrál Nagydíjra”- nyilatkozta Valtteri Bottas, és brazil csapattársa is hasonlóan optimista.

„A Ferrari és a Red Bull is jó időket futott, de most is úgy vélem, hogy a Mercedesé a legjobb autó, és mi is közel vagyunk. Ennél tisztább képet majd csak az csak az időmérő-szimulációk mutathatnak, amiket valószínűleg majd Ausztráliában fogunk először látni”- nyilatkozta Felipe Massa.

Az első teszthéttel ellentétben a Ferrari most nem tündökölt, ami persze közel sem azt jelenti, hogy visszaestek volna, egyszerűen csak más területekre fókuszáltak. Sebastian Vettel utolsó tesztnapja után maga is elmondta, hogy ezúttal a megbízhatóság volt terítéken.

"Elsősorban autó megbízhatóságára összpontosítottunk és néhány hosszabb etapot is teljesítettünk, valamint különböző beállításokat és gumikeveréket próbáltunk k. Nem tettünk meg annyi kört, amennyit szerettünk volna, de a tesztek ezen szakaszában mindig adódnak problémák. Összességében továbbra is pozitív érzéseim vannak az autóval kapcsolatban, és már nagyon várom, hogy folytatódjon a teszt.”

vettel_barcelona.jpg

A Sauber Jerezben tavalyi önmagához képest meglepően jól szerepelt, ám a második teszthét sokkal inkább a műszaki problémákról szólt. A McLaren legalább stabilan reménytelennek tűnik, legalábbis egyelőre. Az idei autó Barcelonában is többet volt a garázsban, mint a pályán, ráadásul Fernando Alonso szerencsétlen – és egyben furcsa – balesete is sújtotta a wokingi gárdát. (A spanyol egyébként ma valószínűleg elhagyhatja a kórházat, de szinte biztos, hogy nem vesz részt az utolsó teszten.)

Jenson Button mindössze 45 körig jutott a második kollektív teszten, ennél kevesebbet csak a force indiás Nico Hülkenberg autózott, de neki nem csak csapattársával, hanem egy tesztpilótával, Pascal Wehrleinnel is osztoznia kellett az autón. A rutinos brit versenyző szerint mégsem olyan vészes a helyzet, mint amilyennek látszik, ezzel együtt természetesen elismeri, hogy nehéz időszak ez a csapat életében.

„Az elmúlt két évben is elég nehéz helyzetben voltunk, de az idei egy teljesen más helyzet, hiszen most minden új. A többieknek már több tapasztalata van a motorral, a Hondának viszont még nincs. Szóval rosszabbnak tűnik a helyzet, mint amilyen valójában. Persze jó lenne sokkal több kört megtenni, és remélem a következő teszt már jobb lesz ebben a tekintetben, mert akkor magabiztosabban érkezhetünk meg az első futamra, hogy kihozzuk a maximumot az autónkból. Meglehet, hogy az első versenyen még nem lesz győztes autónk, de talán az utolsó futamon már igen. Biztos, hogy nagy fejlődést fogunk majd látni, és kíváncsian várjuk, hogy valójában mire képes az autónk. Úgy vélem, hogy van benne potenciál, csak még nehézkes azt előhozni. Ez mindannyiunknak egy nehéz időszak, de remélhetőleg minél hamarabb megoldjuk.”

A Force India egyelőre még a tavalyi autóval körözött, de az e hét csütörtökön kezdődő utolsó négynapos teszten már megláthatjuk a VJM08-ast, melyről egyébként ma bemutatott egy számítógépes grafikát a csapat és közleményük szerint pénteken gurul majd pályára. 

force_india_2015.JPG

Köridőket összesítő tabella

      Versenyző              Csapat            Idő            Kör

1.Romain Grosjean         Lotus             1:24,067       111  (szuperlágy)

2.Nico Rosberg               Mercedes      1:24,321       197  (közepes)

3.Pastor Maldonado       Lotus              1:24,348       173  (szuperlágy)

4.Daniel Ricciardo          Red Bull          1:24,574       202 (lágy)

5.Kimi Räikkönen           Ferrari            1:24,584        164

6.Felipe Massa              Williams          1:24,672        143

7.Sergio Pérez               Force India      1:24,702        155

8.Max Verstappen          Toro Rosso      1:24,739        223

9.Lewis Hamilton            Mercedes        1:24,923        201

10.Danyiil Kvjat               Red Bull         1:24,941        216

11.Felipe Nasr                Sauber            1:24,956       152

12.Valtteri Bottas            Williams          1:25,345       178

13.Carlos Sainz              Toro Rosso      1:25,604       188

14.Fernando Alonso         McLaren         1:25,961        79

15.Jolyon Palmer             Lotus             1:26,280        77

16.Sebastian Vettel          Ferrari            1:26,312       181

17.Marcus Ericsson         Sauber            1:26,340      166

18.Nico Hülkenberg          Force India      1:26,591       36

19.Pascal Wehrlein          Force India      1:27,333      113

20.Jenson Button             McLaren         1:28,182        45

21.Pascal Wehrlein           Mercedes        1:28,489       48

22.Susie Wolff                  Williams          1:28,906       86

A csapatok által megtett körök, kilométerek

   Csapat           Kör           Km

1. Mercedes       446         2076

2. Red Bull         418         1946

3. Toro Rosso     411         1913

4. Williams         407          1895

5. Lotus              361         1680

6. Ferrari             345         1606

7. Sauber            318          1480

8. Force India      304          1415

9. McLaren          124          577

 

Arctica sportnapszemüveg

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

statisztika teszt barcelona f1 forma-1 formula-1