F1 Rosberg kezdett legjobban, Hamiltonnál motorgondok léptek fel Sepangban
Nico Rosberg elsőségével kezdődött a Maláj Nagydíj hétvégéje, mögötte a két Ferrari sorakozott fel Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel sorrendben, miközben a címvédő, Lewis Hamilton kénytelen volt a garázsból követni az eseményeket, miután motorprobléma miatt már az edzés elején megállni kényszerült, és ezzel mért kör nélkül maradt. Nem úgy a melbourne-i hétvégét kihagyó Manor újoncai, akik végre élesben is megkezdték F1-es pályafutásukat...
A melbourne-i hiányos mezőny után, az idény második hétvégéjén a Manor is csatasorba állította autóit, és a végső rutinvizsgálatok után engedélyt kapó Fernando Alonso és Valtteri Bottas is pályára gurult Sepangban. Egy új név is csatlakozott a mezőnyhöz - legalábbis az első szabadedzésre -, mégpedig a Saubernek köszönhetően. A csapat teszt- és tartalékversenyzője, a Ferrari Akadémia tanonca, Raffaele Marciello először vezethetett hivatalos F1-es hétvégén.
A létszám ugyan kibővült, ám műszaki problémákból most is kijutott, többek között a címvédő, Lewis Hamilton már az első félórában megállt a pályán. A brit úgy nyilatkozott, hogy a telemetria hibásodott meg, és mert féltették a motort, ezért állt meg annak ellenére, hogy önerőből vissza tudta volna kormányozni kocsiját a boxba. Később a csapat Twitteren közölte, hogy a motorral adódtak problémák, vizsgálják az ügyet, egyelre még nem lehet tudni, ki kell-e cserélni az erőforrást.
A Toro Rossónál Max Verstappen egy jobb hátsó deffekt miatt kényszerült rövid pihenőre, a Ferrarinál pedig nagyon sokáig dolgoztak Sebastian Vettel autóján, de problémáról egyelőre nem jött hír a csapattól.
Az első fél óra után Hamiltonon kívül már csak Vettelnek és a Manor két pilótájának, Roberto Merhinek és Will Stevensnek nem volt mért köre, de legalább az ellenőrző körökön túl volt a két újonc. Merhinél már az első körben rakoncátlankodni kezdett a tavalyi Marussia kissé módosított konstrukciója, így vissza is evickélt csapatához, kollégája ennél szerencsésebb volt.
Közben a tabella másik végén Nico Rosberg 1:40.561-es idővel vezette a sort, Carlos Sainz Jr és Kimi Räikkönen előtt. A második harmad végén a top3 már Rosberg, Räikkönen és a közel egy órát garázsban ücsörgő Vettel volt - a finn majd kilec tizedes lemaradásban követte a Mercedest, míg a négyszeres bajnok bőven egy másodpercen kívül volt.
A Manor autói is felkerültek a tabellára, igaz csak annak a legvégére, és nagyjából 6-7 másodperces lemaradásban Rosberghez képest. Némileg azért megnyugtató lehet a csapat számára, hogy Stevens a 107 százalékos határon belül végzett, azaz a szombaton van esélyük kvalifikálni az autót.
Nem sokkal a leintés előtt a két Ferrari sokat hozott a Mercedesen, de a stabilan vezető Rosberg 1:40.124-es idejét így is csak három- illetve nyolc tizeddel tudták megközelíteni.
Romain Grosjean Lotusa a negyedik helyen már közel másfél másodpercet kapott, mint ahogy az őt követő sauberes Carlos Sainz Jr. is.
A top10 második felét Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Danyiil Kvjat és Marcus Ericsson alkotta, azaz nagy meglepetések ezúttal sem történtek a sorrendet illetően. Felipe Massa valószínűleg csak azért esett ki ebből a névsorból, mert leggyorsabb körén hibázott.
A Manoron kívül most is a McLaren és a Force India osztozik a hátsó helyeken. A négy versenyző közül Alonso volt a leggyorsabb, az élen álló Rosbergtől viszont több mint két és fél másodperccel maradt el.
Néhány csúszkáláson és pályaelhagyáson kívül egy érdekes incidens is történt a Williams háza táján. A csapat a megengedettnél tovább használta az első félórában rendelkezésre álló plusz szett abroncsokat Massa autóján, amiért az FIA vizsgálatot indított. Végül a szövetség úgy látta, hogy a grove-i alakulat ezzel nem jutott semmiféle előnyhöz, így megúszták felfüggesztett büntetéssel, azaz a legközelebbi ilyen szabálytalanság már zsebbe nyúlós lesz.
Első szabadedzés végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m40.124s | - | 20 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m40.497s | 0.373s | 17 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m40.985s | 0.861s | 13 |
4 | Romain Grosjean | Lotus / Mercedes | 1m41.543s | 1.419s | 14 |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso / Renault | 1m41.596s | 1.472s | 26 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull / Renault | 1m41.787s | 1.663s | 15 |
7 | Max Verstappen | Toro Rosso / Renault | 1m41.803s | 1.679s | 23 |
8 | Valtteri Bottas | Williams / Mercedes | 1m41.882s | 1.758s | 23 |
9. | Danyiil Kvjat | Red Bull / Renault | 1m42.055s | 1.931s | 18 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber / Ferrari | 1m42.064s | 1.940s | 16 |
11 | Felipe Massa | Williams / Mercedes | 1m42.103s | 1.979s | 23 |
12 | Pastor Maldonado | Lotus / Mercedes | 1m42.567s | 2.443s | 19 |
13 | Raffaele Marciello | Sauber / Ferrari | 1m42.621s | 2.497s | 13 |
14 | Fernando Alonso | McLaren / Honda | 1m42.885s | 2.761s | 20 |
15 | Nico Hülkenberg | Force India / Mercedes | 1m42.893s | 2.769s | 13 |
16 | Sergio Perez | Force India / Mercedes | 1m43.054s | 2.930s | 15 |
17 | Jenson Button | McLaren / Honda | 1m43.100s | 2.976s | 19 |
18 | Will Stevens | Marussia / Ferrari | 1m46.686s | 6.562s | 8 |
19 | Roberto Merhi | Marussia / Ferrari | 1m47.683s | 7.559s | 8 |
20 | Lewis Hamilton | Mercedes | - | - | 4 |
FormaNet, Varga Viktória