2015. már 27.

F1 Rosberg kezdett legjobban, Hamiltonnál motorgondok léptek fel Sepangban

írta: FormaNet
F1 Rosberg kezdett legjobban, Hamiltonnál motorgondok léptek fel Sepangban

Nico Rosberg elsőségével kezdődött a Maláj Nagydíj hétvégéje, mögötte a két Ferrari sorakozott fel Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel sorrendben, miközben a címvédő, Lewis Hamilton kénytelen volt a garázsból követni az eseményeket, miután motorprobléma miatt már az edzés elején megállni kényszerült, és ezzel mért kör nélkül maradt. Nem úgy a melbourne-i hétvégét kihagyó Manor újoncai, akik végre élesben is megkezdték F1-es pályafutásukat...

rosberg_sepang.JPG

A melbourne-i hiányos mezőny után, az idény második hétvégéjén a Manor is csatasorba állította autóit, és a végső rutinvizsgálatok után engedélyt kapó Fernando Alonso és Valtteri Bottas is pályára gurult Sepangban. Egy új név is csatlakozott a mezőnyhöz - legalábbis az első szabadedzésre -, mégpedig a Saubernek köszönhetően. A csapat teszt- és tartalékversenyzője, a Ferrari Akadémia tanonca, Raffaele Marciello először vezethetett hivatalos F1-es hétvégén.

A létszám ugyan kibővült, ám műszaki problémákból most is kijutott, többek között a címvédő, Lewis Hamilton már az első félórában megállt a pályán. A brit úgy nyilatkozott, hogy a telemetria hibásodott meg, és mert féltették a motort, ezért állt meg annak ellenére, hogy önerőből vissza tudta volna kormányozni kocsiját a boxba. Később a csapat Twitteren közölte, hogy a motorral adódtak problémák, vizsgálják az ügyet, egyelre még nem lehet tudni, ki kell-e cserélni az erőforrást.
A Toro Rossónál Max Verstappen egy jobb hátsó deffekt miatt kényszerült rövid pihenőre, a Ferrarinál pedig nagyon sokáig dolgoztak Sebastian Vettel autóján, de problémáról egyelőre nem jött hír a csapattól.

manor_sepang.JPGAz első fél óra után Hamiltonon kívül már csak Vettelnek és a Manor két pilótájának, Roberto Merhinek és Will Stevensnek nem volt mért köre, de legalább az ellenőrző körökön túl volt a két újonc. Merhinél már az első körben rakoncátlankodni kezdett a tavalyi Marussia kissé módosított konstrukciója, így vissza is evickélt csapatához, kollégája ennél szerencsésebb volt.
Közben a tabella másik végén Nico Rosberg 1:40.561-es idővel vezette a sort, Carlos Sainz Jr és Kimi Räikkönen előtt. A második harmad végén a top3 már Rosberg, Räikkönen és a közel egy órát garázsban ücsörgő Vettel volt - a finn majd kilec tizedes lemaradásban követte a Mercedest, míg a négyszeres bajnok bőven egy másodpercen kívül volt.


A Manor autói is felkerültek a tabellára, igaz csak annak a legvégére, és nagyjából 6-7 másodperces lemaradásban Rosberghez képest. Némileg azért megnyugtató lehet a csapat számára, hogy Stevens a 107 százalékos határon belül végzett, azaz a szombaton van esélyük kvalifikálni az autót. 

Nem sokkal a leintés előtt a két Ferrari sokat hozott a Mercedesen, de a stabilan vezető Rosberg 1:40.124-es idejét így is csak három- illetve nyolc tizeddel tudták megközelíteni.

Romain Grosjean Lotusa a negyedik helyen már közel másfél másodpercet kapott, mint ahogy az őt követő sauberes Carlos Sainz Jr. is. 

A top10 második felét Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Danyiil Kvjat és Marcus Ericsson alkotta, azaz nagy meglepetések ezúttal sem történtek a sorrendet illetően. Felipe Massa valószínűleg csak azért esett ki ebből a névsorból, mert leggyorsabb körén hibázott. 

A Manoron kívül most is a McLaren és a Force India osztozik a hátsó helyeken. A négy versenyző közül Alonso volt a leggyorsabb, az élen álló Rosbergtől viszont több mint két és fél másodperccel maradt el. 

Néhány csúszkáláson és pályaelhagyáson kívül egy érdekes incidens is történt a Williams háza táján. A csapat a megengedettnél tovább használta az első félórában rendelkezésre álló plusz szett abroncsokat Massa autóján, amiért az FIA vizsgálatot indított. Végül a szövetség úgy látta, hogy a grove-i alakulat ezzel nem jutott semmiféle előnyhöz, így megúszták felfüggesztett büntetéssel, azaz a legközelebbi ilyen szabálytalanság már zsebbe nyúlós lesz. 

Első szabadedzés végeredménye:

 Versenyző                Csapat                        Köridő      Hátrány   Kör 

1 Nico Rosberg Mercedes 1m40.124s -   20
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m40.497s   0.373s   17
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m40.985s   0.861s   13
4 Romain Grosjean Lotus / Mercedes 1m41.543s   1.419s   14
5 Carlos Sainz Toro Rosso / Renault 1m41.596s   1.472s   26
6 Daniel Ricciardo Red Bull / Renault 1m41.787s   1.663s   15
7 Max Verstappen Toro Rosso / Renault 1m41.803s   1.679s   23
8 Valtteri Bottas Williams / Mercedes 1m41.882s   1.758s   23
9. Danyiil Kvjat Red Bull / Renault 1m42.055s   1.931s   18
10 Marcus Ericsson Sauber / Ferrari 1m42.064s   1.940s   16
11 Felipe Massa Williams / Mercedes 1m42.103s   1.979s   23
12 Pastor Maldonado Lotus / Mercedes 1m42.567s   2.443s   19
13 Raffaele Marciello Sauber / Ferrari 1m42.621s   2.497s   13
14 Fernando Alonso McLaren / Honda 1m42.885s   2.761s   20
15 Nico Hülkenberg Force India / Mercedes 1m42.893s   2.769s   13
16 Sergio Perez Force India / Mercedes 1m43.054s   2.930s   15
17 Jenson Button McLaren / Honda 1m43.100s   2.976s   19
18 Will Stevens Marussia / Ferrari 1m46.686s   6.562s   8
19 Roberto Merhi Marussia / Ferrari 1m47.683s   7.559s   8
20 Lewis Hamilton Mercedes - -   4

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

f1 forma-1 rosberg szabadedzés maláj nagydíj sepang formula-1