F1 Hamilton magabiztos győzelmet aratott Kanadában
Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Kanadai Nagydíjon, mögötte csapattársa, Nico Rosberg ért célba másodikként, a dobogó legalsó fokára pedig Valtteri Bottas állhatott fel. A múltban temérdek izgalmas montreáli futamot láthattunk, ezúttal maximum a mezőny hátsó régiójából induló Felipe Massa és Sebastian Vettel látványos akcióinak örülhettünk.
A szombati időmérőn volt egy-két meglepetés, pontosabban Sebastian Vettel és Felipe Massa "elsőkörös" kiesése. Mindkettőjükkel a technika babrált ki, de ebből másnak is kijutott, például Jenson Buttonnak, aki nem is tudott részt venni a kvalifikáción. Vettel egy – harmadik szabadedzésen történt – szabálytalanság miatt ráadásul öt rajthelyes büntetést is kapott, így (a szintén büntetésekkel elhalmozott) Max Verstappennel és Buttonnal együtt a rajtrács utolsó hármasában kapott helyett.
Az élről a két Mercedes rajtolhatott, majd Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas kapta meg a második sort, őket pedig a Lotusok, majd felváltva a Red Bullok és Force Indiák követték.
A mezőny meglehetősen sima rajtot vett a montreáli pályán, és bár voltak próbálkozások az élmezőnyben, de az első kör után az első öt helyen megmaradt a rajtsorrend, azaz Hamilton, Rosberg, Räkkönnen, Bottas és Grosjean. Mögöttük Nico Hülkenberg átugrotta Pastor Maldonadót, a top10 utolsó hármasa pedig Danyiil Kvjat, Daniel Ricciardo és Sergio Pérez volt.
A 10. körre Hamilton már majd három másodperccel vezetett csapattársa előtt, aki szintén leszakította magáról a harmadik helyen autózó Ferrarit. Hátrébb azért valamivel eseménydúsabb volt a futam, leginkább a 15. helyről rajtoló Felipe Massa jóvoltából. A williamses előbb Fernando Alonsót autózta körbe, majd a 11. helyért vívott csatát a sauberes Marcus Ericssonnal, ezután pedig Ricciardo Red Bullját, Pérez Force Indiáját utasította maga mögé, és a 16. körre már kilencedik volt. Négy körrel később további két helyet fogott, de Vettel is nagy menetelésbe kezdett, miután nagyon korán lágy gumikra váltott.
Jót csatázott például Alonsóval, sőt kicsit össze is értek, de nem lett baj az esetből. Hamarosan már pontszerző helyen autózhatott, hiszen a többiek jóval később ejtették meg kerékcseréjüket, így „megtisztult” előtte a pálya. Félidőnél másodjára is kereket cserélt, ekkor már a hetedik helyről állt ki, és az előzőleg diktált tempónak köszönhetően pontszerző helyre tért vissza.
Az élmezőny a 27-29. körben tudta le boxkiállását, ennek vesztese Räikkönen lett, aki a friss szett Pirelliken a hajtűből kifelé megpördült, így Bottasszal szemben veszített egy pozíciót, és negyedikként folytatta versenyét. Később elmondta, hogy nem a hideg gumik miatt forgott meg, hanem valószínűleg a motorvezérléssel volt valami gubanc.
A két Lotus az ötödik-hatodik helyen tért vissza, mögöttük Hülkenberg és Vettel kezdett csatázni a 44. körben, aminek a vége egy helycsere és egy megpörgés lett. A Ferrari a sikánban agresszíven bent maradt Hülkenberg mellett, és ugyan nem értek össze, de a Force Indiának ehhez szélesítenie kellett a kanyart, aminek következtében megpörgött. Mindketten folytatni tudták, de Hülkenberget Massa is meg tudta előzni. Az incidenst vizsgálták, de nem találták szabálytalannak.
Közben az élen Rosberg folyamatosan faragta le hátrányát márkatársához képest, ám komoly támadást nem tudott indítani. Idei első dobogója felé száguldó Bottas is megnyugtató előnyt szedett össze Räikkönen előtt, akinek csapattársa újabb pozíciót fogott, mégpedig Grosjean hibájából. A francia lekörözés közben összeakadt a manoros Will Stevensszel, aminek egy deffekt és egy öt másodperces időbüntetés lett a vége. Grosjean így elbukta ötödik helyét, végül egy pontot azért sikerült megcsípnie.
Nem sokkal ezután Vettel könnyedén megelőzte a másik Lotust, végül csapattársa mögött, ötödikként ért célba. A top10 második felében Massa, Maldonado, Hülkenberg, Kvjat és Grosjean maradt a sorrend.
A 70 körös verseny első kiesője Alonso lett, később csapattársának, Butonnak is be kellett parkolnia a garázsba, majd az utolsó körökben Roberto Merhi autója is megadta magát. Alonsóra egyébként még a verseny első felében rászólt csapata, hogy spórolnia kellene az üzemanyaggal, mire ő meglehetősen cinikusan azt válaszolta, hogy inkább fogyjon ki, mint körbe körbe autókázzon, akár egy amatőr. Ahhoz képest, hogy a versenyhétvége előtti napokban a Honda két módosító pontot is elhasznált az erőforrás megbízhatóságának fejlesztésére, a hétvége során mindkét autóban motort kellett cserélni, majd egy kettős kiesés lett az eredmény.
Kanadai Nagydíj végeredménye:
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m53.145s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 2.285s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 40.666s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 45.625s |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 49.903s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 56.381s |
7 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m06.664s |
8 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 kör |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 kör |
10 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 kör |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 kör |
12 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 kör |
13 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 kör |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 kör |
15 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1 kör |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 2 kör |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 4 kör |
- | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | Retirement |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | Retirement |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Retirement |
Világbajnokság állása
1 | Lewis Hamilton | 151 |
2 | Nico Rosberg | 134 |
3 | Sebastian Vettel | 108 |
4 | Kimi Raikkonen | 72 |
5 | Valtteri Bottas | 57 |
6 | Felipe Massa | 47 |
7 | Daniel Ricciardo | 35 |
8 | Daniil Kvyat | 19 |
9 | Romain Grosjean | 17 |
10 | Felipe Nasr | 16 |
11 | Sergio Perez | 11 |
12 | Nico Hulkenberg | 10 |
13 | Carlos Sainz | 9 |
14 | Max Verstappen | 6 |
15 | Pastor Maldonado | 6 |
16 | Marcus Ericsson | 5 |
17 | Jenson Button | 4 |
18 | Fernando Alonso | 0 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Will Stevens | 0 |
1 | Mercedes | 285 |
2 | Ferrari | 180 |
3 | Williams/Mercedes | 104 |
4 | Red Bull/Renault | 54 |
5 | Lotus/Mercedes | 23 |
6 | Sauber/Ferrari | 21 |
7 | Force India/Mercedes | 21 |
8 | Toro Rosso/Renault | 15 |
9 | McLaren/Honda | 4 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
FormaNet, Varga Viktória