Button marad az F1-ben, a Manor Mercedes motorra vált - Villámhírek az elmúlt 24 órából
Jenson Button jövőre is a McLaren versenyzője lesz - A Manor 2016-ban Mercedes motorokkal folytatja - Jelenleg így fest a 2016-os versenynaptár - A téli tesztprogram is módosul - Zöld utat kaptak a hangosabb motorok
Button jövőre is a McLaren versenyzője lesz
Egy ideig úgy tűnt, Jenson Button 16 F1-es szezon után szögre akasztja sisakját, de immár hivatalos, hogy a McLarennek sikerült őt maradásra bírnia. Csütörtök délelőtt megtörtént a bejelentés: „Az elmúlt hónapban nagyon sokat gondolkodtam, és nem titok, hogy két lehetőséget mérlegeltem a jövőmet illetően. Hat éve vagyok a McLaren csapat versenyzője, és ezalatt az idő alatt jól megismertem Ront (Dennis). Sokat beszélgettem vele az elmúlt hetekben, és egyértelművé vált számomra, hogy nem csak elhivatott, de különleges képességei hozzásegítenek ahhoz, hogy leküzdjük a nehézségeket, és újra sikeresek legyünk. Ez önbizalmat adott nekem, és végül közösen döntöttünk a folytatásról. Ahogy meghoztam a döntésemet, rögtön tudtam, hogy ez a helyes”- nyilatkozta a közleményben Button, és hozzátette, már alig várja, hogy a kemény munka gyümölcse beérjen, és jövőre egy sikeresebb McLaren-Hondával szálljon harcba. A brit Telegraph egyébként úgy tudja, a brit bajnok jövőre 12 millió fontot (több mint ötmilliárd forintot) keres majd.
A Manor Mercedes motorokkal folytatja
Csütörtökön nem csak Button és a McLaren, de az F1 sereghajtó csapata, a Manor is bejelentést tett, mégpedig arról, hogy a Ferrari erőforrása helyett 2016-tól a Mercedes V6-os turbófeltöltős motorjaival folytatja a versenyzést. Idén a kiscsapat a 2014-es Ferrari motorokat kapta a maranellóiaktól, jövőre viszont az aktuális, azaz 2016-os Mercedes motorokkal folytathatja. A Mercedes jövőre a Lotusnak már nem szállít motort, hiszen a Renault minden bizonnyal átveszi a csapatot, így a Manor kapta meg a lehetőséget. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Red Bull már nem reménykedhet, hiszen így a gyári alakulat mellett továbbra is három ügyfele lesz a Mercedesnek.
„Miután számításaink szerint a Renault átveszi a Lotus F1-es csapatát, így most örömmel jelentjük be, hogy a Manor a Mercedes-Benz legújabb partnere. Egy rendkívül szívós csapatról van szó, fantasztikus versenyszellemmel, szóval mindannyian izgatottan várjuk, hogy jövőre milyen fejlődésre lesznek képesek az új autóval és a Mercedes motorokkal” – nyilatkozta a címvédő alakulat sportigazgatója, Toto Wolff.
Jelenleg így néz ki a 2016-os versenynaptár
Az FIA Motorsport Világtanácsa szerdán este közzétette a 2016-os Formula–1-es programot. A nyáron napvilágot látott előzetes tervezet több ponton is módosult, többek között korábban kezdődik a jövő évi bajnokság, és a Magyar Nagydíj időpontja is változott. Az Európa Nagydíj egyelőre csillaggal jelölt, mert ugyanebben az időpontban lesz a Le Mans-i 24 órás verseny, így ez a dátum még változhat.
Március 20. – Ausztrál Nagydíj
Április 3. – Bahreini Nagydíj
Április 17. – Kínai Nagydíj
Május 1. – Orosz Nagydíj
Május 15. – Spanyol Nagydíj
Május 29. – Monacói Nagydíj
Június 12. – Kanadai Nagydíj
Június 19. – Európa Nagydíj (Azerbajdzsán, Baku)*
Július 3. – Osztrák Nagydíj
Július 10. – Brit Nagydíj
Július 24. – Magyar Nagydíj
Július 31. – Német Nagydíj
Augusztus 28. – Belga Nagydíj
Szeptember 4. – Olasz Nagydíj
Szeptember 18. – Szingapúri Nagydíj
Október 2. – Maláj Nagydíj
Október 9. – Japán Nagydíj
Október 23. – Amerikai Nagydíj
November 6. – Mexikói Nagydíj
November 13. – Brazil Nagydíj
November 27. – Abu-Dzabi Nagydíj
A tesztprogram is módosul
A Motorsport információja szerint a versenynaptár módosítása után a csapatok megállapodtak a téli tesztek időpontjában. E szerint az első négynapos teszt február 22-től 25-ig tart, míg a másodikra március 1-től 4-ig kerül majd sor, Barcelonában. Továbbá a Motorsport úgy tudja, hogy a csapatok szezon közben is szeretnének tesztelni, és a tervek szerint erre a Spanyol Nagydíj után, majd a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj után kerülne sor.
Zöld utat kaptak a hangosabb motorok
A versenynaptár újabb verziója mellett az FIA jóváhagyta azon technikai javaslatot, aminek köszönhetően már 2016-tól hangosabbak lehetnek a motorok - mindezt a kipufogók módosításával fogják elérni.
FormaNet, Varga Viktória