2015. dec 03.

F1 Több területen is módosulnak a szabályok 2016-tól - Villámhírek

írta: FormaNet
F1 Több területen is módosulnak a szabályok 2016-tól - Villámhírek

Az FIA döntött a 2016-os versenynaptárról - Így változnak a gumiszabályok jövőre - A Toro Rosso megkaphatja a Ferrari idei motorját - Ezért esett vissza a Williams teljesítménye - Rosberg túl sokat panaszkodik

 abu-dzabi_1.JPG

 

A hivatalos 2016-os versenynaptár

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa szerdán Párizsban ülésezett, ahol több kérdésben is döntés született, többek között a jövő évi versenynaptárról. 2016-ban elvileg 21 fordulós lesz a bajnokság, bár a pénzügyi gondokkal küzdő Austin jelenléte még kérdéses. A 21 nagydíjból álló szezonhoz módosítani kellett a szabályzaton, amely eddig maximum 20 futamnál húzta meg a határt.

A jövő évi új belépő Azerbajdzsán fővárosa, Baku lesz egy utcai versennyel, mely Európa Nagydíjként került be a naptárba. A 2016-os szezon az Ausztrál Nagydíjjal indul március 20-án, és november 27-én ér véget az Abu-Dzabi Nagydíjjal. A Magyar Nagydíj július 24-én lesz, és ezúttal csak a Német Nagydíj után.

2016-os versenynaptár:

Március 20. - Ausztrál Nagydíj

Április 3. - Bahreini Nagydíj

Április 17. - Kínai Nagydíj

Május 1. - Orosz Nagydíj

Május 15. - Spanyol Nagydíj

Május 29. - Monacói Nagydíj

Június 12. - Kanadai Nagydíj

Június 19. - Európa Nagydíj (Azerbajdzsán)

Július 3. - Osztrák Nagydíj

Július 10. - Brit Nagydíj

Július 24. - Magyar Nagydíj

Július 31. - Német Nagydíj

Augusztus 28. - Belga Nagydíj

Szeptember 4. - Olasz Nagydíj

Szeptember 18. - Szingapúri Nagydíj

Október 2. - Maláj Nagydíj

Október 9. - Japán Nagydíj

Október 23. - Amerikai Nagydíj

Október 30. - Mexikói Nagydíj

November 13. - Brazil Nagydíj

November 27. - Abu-Dzabi Nagydíj

A gumiszabályok is változnak 2016-ban

Szerdán a párizsi ülésen a jövőre megújuló gumiszabályokról is döntés született, és mondhatni, a slick gumik terén komoly változások jönnek 2016-tól. Az egyik legfontosabb, hogy ez eddigi négy helyett, jövőre ötféle abronccsal vág neki a Pirelli a szezonnak. Mindemellett a Pirelli ugyan továbbra is meghatározza, hogy egyes helyszínekre milyen keverékeket szállít, ezen belül viszont a csapatok maguk dönthetik el, hogy melyik keverékből mennyi szettet kérnek, sőt ez versenyzőre is vonatkozik, azaz házon belül is lehetnek eltérő stratégiák. A Pirelli pontokba szedte a változásokat, íme a legfontosabbak:

  • Az FIA-val megbeszélve a Pirelli dönt arról, hogy az egyes versenyeken melyik három keveréket lehet használni, majd erről tájékoztatja a csapatokat.
  • A szabadedzéseken, a kvalifikációkon és a versenyen felhasználható abroncsok száma nem változik, marad továbbra is 13.
  • A Pirelli kijelöl két kötelezően használatos szettet a versenyekre, ezen felül a lágyabb keverékből egy szettet meg kell tartani a Q3-ra.
  • A két kötelező szett eltérő lesz, és minden alakulatnál azonos.
  • A fennmaradó 10 szettet a csapatok választhatják ki a versenyhétvégére kijelölt háromból.
  • A csapatok a Pirelli által megszabott határidőig dönthetnek, ezt követően a Pirelli közli az FIA-val a csapatok választásait. Ha egy csapat nem jelzi választását a határidőig, úgy az FIA jelöli ki neki a keverékeket.
  • A választás autónként is különbözhet, vagyis az egy csapatban lévő pilóták akár eltérő garnitúrákkal rendelkezhetnek.

A Toro Rosso megkaphatja a Ferrari idei motorját

Egy ideje már tudni lehet, hogy a Red Bull Racing testvércsapata, a Toro Rosso elfogadta, hogy jövőre a Ferrari idei erőforrásait használja, de a szabályok ezt nem tették lehetővé. Egy gyártó ugyanis csak egyféle specifikációval teljesítheti a szezont, és maximum három alakulatot láthat el motorral. A szerdai ülésen a maranellóiak egyedi felmentést kaptak ezen szabály alól, így a Toro Rossókban jövőre ismét Ferrari motorok dübörögnek.

Mindemellett egyes motorgyártók idei szenvedése miatt az eredetileg tervezett-, fejlesztési zsetonokra vonatkozó szigorításokon kicsit lazítottak, így az idei évhez hasonlóan, jövőre is 32 zsetonban határozták meg a keretet. (Az eredeti tervek szerint 2016-ban már csak 25 zsetont használhattak volna fel szezon közbeni fejlesztésekhez)

Nem mellesleg a sportág jövőre érdekében elfogadták, hogy a szövetség elnöke, Jean Todt, valamint Bernie Ecclestone javaslatokat tehessen és döntéseket hozzon olyan kérdésekben, mint a Formula-1 irányítása, a motorok kérdése, vagy a költségcsökkentés. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy egyes kérdésekben akár Stratégiai Munkacsoport jóváhagyása nélkül is dönthetnek, és vezethetnek be módosításokat.

Ezért esett vissza a Williams teljesítménye

A Williams a szezon végére kicsit leeresztett, ám ennek okát most elárulta a csapat teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley. A jövő évi autó ugyanis jelentősen különbözik majd elődjétől, így a csapat már jó ideje leállt az idei fejlesztésekkel.

„Az utolsó versenyek nem úgy alakultak, ahogy szerettük volna. Az idei fejlesztésekkel már leálltunk egy ideje, mert a harmadik hely megvolt, a második helyet pedig már nem tudtuk volna elérni. Úgyhogy a visszaesés annak volt köszönhető, hogy régóta nem fejlesztettünk. A 2015-ös autónk, és az amit most fejlesztünk 2016-ra, nagyon különbözik egymástól. Aerodinamikai szempontból már azért sem dolgoztunk a mostani autón, de egyéb területeken azért mindig frissítettünk, hiszen erre szükség van ahhoz, hogy lássuk, hol lehet még javítani a köridőkön.”

Roberg túl sokat panaszkodik

Legalábbis csapattársa, Lewis Hamilton szerint. Bár a szezon vége inkább Nico Rosbergnek kedvezett, ám előtte sokszor láthattuk a német komor arckifejezését a dobogón, és persze Hamilton egy-egy agresszív manőverét sem hagyta szó nélkül. A brit bajnok viszont úgy tűnik, ehhez már hozzászokott.

„Sokszor hallhattuk Nicót panaszkodni, de ő már csak ilyen, az a legjobb, ha elengeded a füled mellett ezeket. Szerintem mindez annak köszönhető, hogy mindketten máshonnan érkeztünk. A versenyzésben keménynek kell lenni. Nem mondhatod, hogy ’gyere, van itt még hely’. Nem barátozni jöttem ide. Élni kell a lehetőségekkel, ami persze nem azt jelenti, hogy meg kell semmisíteni a másikat, vagy, hogy csalni kell, de a határokon belül erősnek és keménynek kel lenni.”

konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

mercedes ferrari f1 forma-1 pirelli williams szabályváltozások formula-1