2017. már 18.

F1 Csendben támad a vörös hadsereg

írta: FormaNet
F1 Csendben támad a vörös hadsereg

A Ferrari tíz évvel ezelőtt adott utoljára világbajnokot a Formula-1-nek, konstruktőrök között pedig legutóbb 2008-ban szerzett bajnoki címet. Az utóbbi években mindannyiszor nagy célokkal és reményekkel vágtak neki az új szezonnak, a végső siker azonban rendre elmaradt. Az idei év nagy változásai újra lázba hozták a Tifosit, főleg, hogy csapatuk rendkívül meggyőzően szerepelt eddig a teszteken. Mindemellett mintha valami megváltozott volna a csapat filozófiájában. Az olaszokra jellemző hangzatos szavak helyett most mintha egyfajta magabiztos nyugalom lengené körül az istállót. Lehet, hogy rátaláltak a siker kulcsára...? 

kimi_ferrari.JPG

Az előszezoni tesztekből több szakértő szerint is a Ferrari jött ki a legjobban, és valahogy most a hangulat is más az alakulatnál. Az elmúlt években jellemző nagy szavak helyett most visszafogottabb, de magabiztos, egyértelműen a munkára koncentráló csapatot láthattunk. Az SF70H a pályán bizonyította, hogy megbízható és gyors. Bár a gyorsabb kanyarokban olykor kicsit idegesnek tűnt, ám összességében nagyon ígéretesnek látszott minden körülmény között. A tesztprogram során az is feltűnt, hogy egyáltalán nem próbáltak meg villogni (ahogy az a múltban nem egyszer megtörtént), nem görcsöltek rá arra, hogy a tabella élén legyenek. És még ha ez sikerült is, egyáltalán nem tűnt erőltetettnek. Nem pazarolták idejüket elkápráztató időmérős szimulációkra, legtöbbször a közepes és a lágy Pirelliket használták.

Bár sokan egyelőre még óvatosan vagy inkább szkeptikusan állnak hozzá egy esetleges Ferrari érához, de tény, hogy egy csapat uralma sem tartott örökké az F1 történelmében, és egyszer a Mercedes is verhető lesz. Nyilván továbbra is nagy kérdés, hogy a riválisok mit tartogatnak a tarsolyukban, ám a Mercedes és a Red Bull is biztos benne, hogy még a maranellóiak sem teregették ki az összes lapjukat.

Az új szabályok tükrében talán a Ferrarié az egyik legösszetettebben megtervezett versenyautó, és filozófiája majdnem teljesen ellentétes a Red Bull és a Mercedes alkotásaival. Bár az energiaitalosok egy viszonylag egyszerű konstrukcióval indítottak, a Mercedes pedig egy komplex szárny-megoldást választott iránynak, de meglehet, hogy a Ferrari megtalált egy kompromisszumos középutat.

Természetesen az igaz kihívás csak most kezdődik a fejlesztési versenyben, hiszen valószínűleg Ausztráliába mindhárom top csapat merőben más autót visz, mint amit Barcelonában láthattunk.

Úgy tűnt, a Mercedes nem volt elégedett az aero módosításokkal a második teszthéten, így ők valószínűleg kicsit visszaülnek a tervezőasztalhoz, hogy javítsák ezt a botlást. A Red Bulltól és Adrian Newey-től sem arra számítunk, hogy egy leegyszerűsített, sötétkék autóval rajtolnak, amit a teszteken láttunk.

A fejlesztések üteme idén biztosan hatalmas lesz, így az a csapat, melynek autója Ausztráliában a leggyorsabb lesz, közel nem biztos, hogy mondjuk Montreálra is meg tudja tartani előnyét. Mint ahogy az is meglehet, hogy az egyik csapat koncepciója az egyik pálya stílusához passzol, míg a másiké egy másfajta vonalvezetéshez.

Az sem mellékes, hogy hosszú idő telt el azóta, hogy utoljára ilyen, vagy legalábbis hasonlóan kemény versenyautókat kellett irányítaniuk a pilótáknak. Egészen a kétezres évek közepéig/végéig kell ehhez visszamennünk. Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Felipe Massa jól emlékezhet erre a stílusra, ám a többiek még nem versenyeztek ilyen brutális és gyors kocsikkal, ezért a rutin most sokkal többet számít majd, mint az elmúlt három évben. 

Biztos, hogy a jelenlegi erőviszonyokról majd csak egy hét múlva kapunk valós képet, ám a fentiek tükrében, és a legtöbb szakértő szerint a Ferrari abszolút az egyik favoritnak számít. Hogy a legendás csapat idén újra felérhet e a csúcsra? Netalán Räikkönen tíz év után ismét vb címet szerezhet? Ki tudja, de meglehet, hogy mindez nem is annyira valószínűtlen, mint ahogy azt a fogadóirodák gondolják.

Szólj hozzá

ferrari f1 forma-1 kimi raikkonen formula-1