2010. okt 16.

A Red Bull nem követi a Ferrari példáját - interjú Christian Hornerrel

írta: FormaNet
A Red Bull nem követi a Ferrari példáját - interjú Christian Hornerrel

2010-es idény favorit csapata egyértelműen a Red Bull Racing. Három futammal a szezon vége előtt 45 pontos előnnyel vezeti konstruktőri pontversenyt, ám az egyéni küzdelemben már nem ennyire egyszerű a helyzetük.

A szezon elején valószínűleg kevesen tippeltek volna Mark Webber végső győzelmére egy ilyen erős mezőnyben. Sokkal inkább a már egy-, kettő-, ill. hét VB címet szerző pilóták, valamint a zseniális Sebastian Vettel sorakozott az esélyesek listáján.
A tabellát azonban egy ideje már Mark Webber vezeti, így óhatatlanul is egyre gyakrabban hangzik el a kérdés, hogy Vettel – Felipe Massához hasonlóan - mikor kap hátvéd szerepet a tuti siker érdekében?
 
Maga Mark Webber is célzott rá néhány héttel ezelőtt, és főleg azután számíthatott erre az ausztrál, miután Silverstone-ban a nagy „egyenlősködés” közben csapattársának adták az ő új elsőszárnyát, mondván ő áll előrébb a pontversenyben.
Webbernek azonban kicsit sem könnyítik meg a dolgát, ugyanis a segítség továbbra sem érkezik, és Christian Horner formula1.com-nak adott interjújából kiderül, hogy nem is fog. Legalábbis Vettel személyében biztosan nem.
A szakember kijelentette, hogy a hajrában sem szándékozik egyik versenyzőjét sem a háttérbe szorítani, mindketten ugyanolyan esélyekkel küzdhetnek a legfényesebb trófeáért.
 
 
Kérdés: Ön kit tart a világbajnoki cím esélyesének – Mark Webbert vagy Sebastian Vettelt?
Christian Horner: Tudja jól, hogy erre a kérdésre nem tudok, és nem is akarok válaszolni.
 
K: Hogyan kezeli most már ezt a helyzetet? Hiszen a versenyzői egymás ellen küzdenek a bajnoki címért.
CH: Ez egy luxuprobléma. Nagyszerű a csapat számára, hogy mindkét versenyzőnk esélyes a címre. Nem kell túl mélyenszántó pszichoanalízist végezni azért, hogy megértsük, ha két pilóta harcol az autósport legrangosabb bajnoki címéért, akkor a feszültség is a játék része lesz. Nekünk azt kell biztosítanunk, hogy egyikőjük se érezze magát hátrányos helyzetben.
 
K: Mennyire volt nehéz a helyzete, az isztambuli ütközés után?
CH: Ez egy hatalmas kihívás volt, és a közvélemény spekulációi miatt ez még fokozódott. De megoldottuk a problémát.
 
K: Webber menedzsere, Flavio Briatore azt kérte a csapattól, hogy segítse versenyzőjét, hiszen ő vezeti a bajnokságot. Mi a válasza erre a kérésre?
CH: Mit kellett volna mondania Mark menedzsereként? A válaszom egyértelműen: nem.
Természetesen elhiszem, hogy Flavio azt szeretné, ha a Ferrari példáját követve csak egy versenyzőre koncentrálnánk, de ez nem lenne helyes, hiszen mindketten a bajnoki küzdelem kellős közepén állnak. Egyetlen egy dolgot várunk el tőlük, mégpedig azt, hogy ne akadályozzák egymást.
 
K: Webber az üldözött, Vettel az üldöző. Mi az ön stratégiája a hátralévő három futamon?
CH: Sebastiannak minden egyes pontért harcolnia kell. Japánban a győzelme után kicsit enyhült rajta a nyomás, és végeredményben nincs veszítenivalója. Marknak kiegyensúlyozott teljesítményt kell nyújtania. Nem kell túlzottan biztonsági versenyzésre váltani, de azért meg kell őriznie előnyét a többiekkel szemben.
 
K: Vettel meg tudja csinálni?
CH: Természetesen. Még 75 pontot lehet szerezni. Ígérem, a csapat nem fog bele avatkozni a bajnoki küzdelembe. De figyelembe kell venni, hogy olyan pályák következnek, melyek jobban fekszenek a Ferrarinak és a McLarennek. Aggódom egy kissé Abu Dhabi miatt, mert tavaly a McLaren nagyon jól ment, annak ellenére, hogy az autójuk nem volt annyira versenyképes, mint a miénk. Tény, hogy van némi lóerő hátrányunk, és ez a különbség megmutatkozhat Abu Dhabiban és Koreában is.
 
K: Vettel teljesítménye kicsit hasonlít egy hullámvasúthoz: ha eltekintünk néhány technikai problémától, akkor a szezon első felében gyorsabb volt Webbernél, a szezon közepén lassabb, majd most a szezon végén újra ő a gyorsabb. Meg magyarázni hogy lehetséges ez?
CH: Nem. Egyetlen egy magyarázatom van erre, mégpedig az, hogy Sebastiannak nem volt szerencséje, míg Mark a lehető legtöbbet hozta ki a lehetőségeiből.
 
K: Vettelt sok kirtika érte, miután két hibát is elkövetett. Hogyan fogadta ezeket a kritikákat.
CH: Ahhoz képest, hogy mennyire fiatal még, nagyon figyelemreméltóan. Legnagyobb kritikusa saját maga, ugyanakkor az önbizalma is óriási. Amikor a média már leírta,és a többi csapat is próbált rá nyomást gyakorolni, akkor ő visszavágott. Ő egy nagyon erős karakter.
 
K: Ha megnyerné a világbajnoki címet, akkor ő lenne minden idők legfiatalabb világbajnoka. Készen áll rá?
CH: Igen. Ő már elég érett erre a címre.
 
K: Az utóbbi két versenyen nagyon sűrűn tartott megbeszéléseket a csapat. Továbbra is erős a csapategység?
CH: Igen, de óriási kihívások állnak még előttünk. Egyenlőre ennél többet nem tudok mondani.
 
 
 
 

  

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull christian horner