2011. már 01.

Ecclestone mesterséges esővel növelné az izgalmakat

írta: FormaNet
Ecclestone mesterséges esővel növelné az izgalmakat

A Formula-1 elsőszámú vezetője, Bernie Ecclestone továbbra is kétségesnek tartja, hogy az új mozgatható hátsószárny, és a használathoz kapcsolódó szabályok izgalmasabb versenyeket hozhatnak. A FOM vezér szerint más módja is lenne, a show fokozásának.

 
Idén a mozgatható hátsó szárnyakat azért vezették be, hogy eleget tegyenek azon jogos szurkolói elvárásnak, hogy több előzést lehessen látni a versenyeken, ezáltal izgalmasabb futamokra kerüljön sor. Az eddigi tesztek azonban egyáltalán nem teszik egyértelművé, hogy az új aerodinamikai megoldás, és a kapcsolódó „egy másodperces szabály” valóban beváltja a hozzáfűzött reményeket.
 
Ecclestone szerint más tényezőket is fontos lenne figyelembe venni az új szárnyakkal kapcsolatban, és támogatta Sebastian Vettel azon véleményét, hogy a szárnyak csupán arra valók, hogy a tv nézők igényeit kielégítsék. Ecclestone azzal a Vettel nyilatkozattal is egyetértett, hogy igen nehéz lesz a szabály precíz betartása, és ellenőrzése.
 
„Az esetleges tiltakozás elkerülhetetlen. Ez a rendszer számomra veszélyesnek tűnik. Mi van akkor, ha a szárny nem áll vissza, mielőtt a kanyarhoz érnek, így nem lesz kellő leszorítóerő? Ez könnyen balesetekhez vezethet. Ezt komolyan figyelembe kell venni.”
 
Ecclestone továbbra is úgy véli, hogy az ő ötlete az érmerendszer bevezetésére, sokkal jobban növelhetné az izgalmakat, bár az elképzelés az F1 berkein belül nem talált túl sok támogatóra.
 
„Én ragaszkodnék ahhoz, hogy pontok helyett érmeket osszunk. A pilóták nyerni akarnak, és nem második, vagy harmadik helyért versenyezni! Lenne egy olyan rendszer, ahol a győzelem számít! Ez tavaly is jól működött volna. Vettelnek és Alonsonak az utolsó verseny után öt-öt aranyérme lett volna, és egyforma lett volna az ezüst és bronzérmek száma is. A világbajnok Vettel lett volna, mert neki több negyedik helyezése volt…..akár egy krimiben!”
 
Ecclestone további radikális elképzeléseit sem rejtette véka alá, többek között úgy véli, hogy fontolóra kellene venni azt, hogy futam közben mesterséges esős körülményt kellene előidézni, ami szintén kiszámíthatatlanabbá tenné a versenyzést.
 
„Nézzük meg most a versenyeket. Az előzés száraz időben szinte lehetetlen, mert maximális sebességet csak ott lehet elérni, ahol a pálya felgumizódik. Teljesen más a képlet olyankor, amikor a pálya nedves. Mindig nedves pályán vannak a legizgalmasabb versenyek, ezért gyerünk, csináljunk esőt” - ötletelt a FOM vezére, aki szerint ez nem egy megoldhatatlan feladat.
 
„Vannak olyan pályák, ahol egyszerű lenne mesterségesen nedvességet előidézni, és ilyen rendszer kellene több pályára is. Miért ne lehetne esőt csinálni a futam közepén mondjuk 20 percig, vagy az utolsó tíz kör alatt? A pilótákat és a csapatokat két perccel előtte figyelmeztetnénk. A bizonytalanság mindenki számára ugyan úgy garantált lenne."
 
Mr. Ecclestone sosem fogy ki az ötletekből, bár eddig az még nem jutott eszébe - amit Sir Jackie Stewart is javasolt - , hogy talán nem minden versenypályát kellene Herman Tilkére bízni, és akkor a változatosság úgy is garantált lenne.
 
 
Szöveg: Formanet, Varga Viktória 
Szólj hozzá

f1 forma1 előzés formula1 bernie ecclestone hátsó szárny formanet esős futam