2011. már 06.

Montezemolo: A Ferrari ereje hagyományosan a motorokban rejlik

írta: FormaNet
Montezemolo: A Ferrari ereje hagyományosan a motorokban rejlik

A Ferrari 2011-ben is azt tervezi, hogy folytatja a csatát a Red Bullal. Különösen a tavalyi, sokkoló évadzáró futam után fogadkozik a maranellói gárda, hiszen éppen csak kicsúszott Alonso markából az egyéni világbajnoki cím. Az ominózus futam az elmúlt három évben már a második eset volt, hogy az istálló a zsebében érezhette a bajnoki címet, és csak egy apróságon múlott, hogy végül nem sikerült megszerezni a trófeát. 

A 2010-es abu dzabi futam után a csapat komolyan átértékelte a versenyt, és némi önkritikát is gyakorolt. A csapatfőnök, Stefano Domenicali még azt is elárulta, hogy komolyan elgondolkodott a lemondásán, de végül úgy látta, hogy nincs nála alkalmasabb ember az irányításra, így a rossz stratégiával megvádolt versenymérnök, Chris Dyer elmozdításán kívül, nem volt egyéb konzekvenciája az ügynek.

Az alakulat a két legfőbb riválistól komoly szakembereket csábított át : Pat Fry-t a McLaren verseny főmérnökét 2010. júniusában, és Neil Martint a Red Bull főstratégáját 2011. januárjában.
 
A Ferrari elnöke, Luca di Monezemolo természetesen optimista, mindemellett azonban az új szabályokat kissé frusztrálónak érzi.  Az elnök legfőbb problémája az, hogy a mai f1-es autók leginkább az aerodinamikára támaszkodnak, míg a motorok fejlesztésének korlátozása kedvezőtlen az olasz alakulat számára. Montezemolo szerint a Ferrari ereje hagyományosan a motorokban rejlik, és ezért nosztalgiával emlékszik a ’70-es évekre, amikor a motor és a mechanika szerepe hangsúlyosabb volt, mint az aerodinamikai tulajdonságok. Az olasz szakember úgy véli, hogy a Red Bull és Adrian Newey uralmának az aerodinamika a legfőbb támasza.
 
A Ferrari 150° Itália megjelenése inkább konzervatív, és nem tartalmaz a McLaren MP4-26-hoz, vagy a Renault R31-hez hasonló innovatív elemeket, de a tesztek alapján mindenképpen ígéretesnek mutatkozik, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az olasz gárda eddig magasan a legtöbb kilométert futotta az új konstrukcióval. A Ferrari idei fejlesztései is komoly és letisztult irányvonalat képviselnek, ahogy az már az F10-nél is látható volt a tavalyi szezon közepétől. Montezemolo biztos abban, hogy már a szezon elejétől kezdve méltó ellenfelei lesznek a tavalyi bajnokoknak.
 
Az elmúlt két szezonban hat futamgyőzelmet könyvelhettek el, ami a legtöbb istállót rendkívül boldoggá tenne. A mérce azonban a Ferrari számára ennél jóval magasabb, különösen akkor, ha az elmúlt évtizedet vesszük alapul. Az akkori erőfölény jelenleg igen távolinak tűnik, és Stefano Domenicali retteg a gondolattól, hogy esetleg egy harmadik szezont is világbajnoki trófea nélkül zárjon a csapat. Maranellóban mindenki Fernando Alonsoban látja azt a potenciált, amit egykoron Schumacher jelentett. Kimi Raikkönen és Felipe Massa tehetségéhez sem férhet kétség, de úgy tűnik, bennük nem látják azt a tüzet, amit a spanyol pilótában.
 
 
Alonso tavaly, a szezon második felében fordítani tudott, és visszavezette a Ferrarit a bajnokság élére. A szingapúri rajt-cél győzelem, és koreai esős futamon nyújtott stabil teljesítménye nem hagyott kétséget riválisai számára, hogy a spanyol bármikor képes fordítani. Ha idén a Pirelli abroncsaival egy-két körrel tovább húzva pozíciót lehet szerezni, abban Alonso jó lehet.
 
A Ferrari pilótái (bár most még egyelőségről beszélnek) mindenképpen tisztába kell, hogy legyenek a csapatnál elfoglalt helyükkel. Miután Domenicali, és vele együtt az egész alakulat rendkívül módon ki van éhezve a sikerre, ezért a stratégia már az első futamtól kezdve komoly kérdéseket vet fel. Elég csak visszaemlékezni a Schumacher korszakra, ami az istálló történelmének legsikeresebb időszaka volt. Alonso egyértelműen a csapat kedvence, és pályafutása során már számtalanszor bizonyította kimagasló tehetségét. Ha nem érzi magát veszélyben a csapattárssal szemben, akkor a kétszeres világbajnok képes lehet arra, hogy az olaszokat újra a csúcsra repítse.
A hockenhemi eset már lerágott csont, ugyanakkor elég tiszta jövőképet fest a brazil további szereposztásáról. Tény, hogy Massa tavaly sokat szenvedett az abroncsokkal (nem ő volt a mezőnyben az egyetlen), ami idén megváltozhat. De hogy valóban lesz-e lehetősége a spanyol mellett bizonyítani, az sokak számára továbbra is kétséges.
 
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 alonso massa formula 1 montezemolo