2011. ápr 09.

A Pirelli krimibe illő izgalmakat vár a Maláj Nagydíjon

írta: FormaNet
A Pirelli krimibe illő izgalmakat vár a Maláj Nagydíjon

A Maláj Nagydíjon a gumistratégia krimibe illő izgalmakat hozhat, vélekedik a Pirelli, a pénteki szabadedzések utáni vizsgálatok alapján.

 
A magas hőmérséklet, és a pálya karakterisztikája sokkal jobban igénybe veszi az abroncsok futófelületét, így kiemelkedő jelentősége lesz a jól megválasztott gumistratégiának, már a mai időmérőn is.
 
A vizsgálatok arra utalnak, hogy a lágy gumik körülbelül nyolc körre tervezhetők, míg a kemények is mindössze húsz kört bírhatnak. A frissen feltett lágy keverékű abroncsok akár egy másodperces gyorsulást is eredményezhetnek, ám a gyors elhasználódás miatt egyáltalán nem mindegy, hogy melyik keveréket használják a csapatok a Q3-ban, hiszen a másnapi versenyt azokkal a gumikkal kell megkezdeniük, amivel a minősítés utolsó etapjában a leggyorsabb kört futották.
 
A pálya a felgumizódás miatt folyamatosan javul, ez tovább növeli annak jelentőségét, hogy milyen keverékkel indul egy adott versenyző, mert a helyes stratégia akár egy kerékcserét is jelenthet, ami tetemes előny egy versenyen. A Pirelli átlagban három bokszkiállást számol, de a körülmények miatt a négy kerékcserét sem tartják lehetetlennek.
 
Paul Hembery a Pirelli motorsport igazgatója úgy gondolja, az ausztráliai tapasztalatok semmi esetre sem alkalmazhatóak a sepangi pályára, ahol az aszfalt hőmérséklete akár 50 Celsius fok is lehet, ráadásul a vonalvezetéséből adódóan jobban igénybe veszi a kerekeket. A szakember szerint ez a pálya fogja igazolni azt a törekvést - amit az FIA kérésére a fejlesztéseknél figyelembe vettek -, hogy a nagyobb gumikopás miatt legyen a keréktaktika is a verseny része, ezzel jelentősen növelve a versenyek izgalmát.
 
„A különbség a két keverék között akár 1.2 másodperc is lehet. Ezért már az időmérő előtt el kell dönteni melyiket választják. Talán a Red Bull a gyorsasága miatt dönthet más stratégia mellett, de a többieknek véleményem szerint a lágyat kellene választania. Ez a gumikopás már egészen más, mint amit a téli teszteken tapasztalhattunk. Ezek már apró darabok, nem pedig szalagszerű leválások, mint akkor voltak. Ez egy széles pálya, jó előzési lehetőségekkel, meg kell nézni a versenyt, hogy mi történik majd” – nyilatkozta a Pirelli szakembere.
 
A Maláj Nagydíj tehát sok tekintetben komoly várakozásokkal indul majd, hiszen a beharangozott gumistratégia mellett sokan úgy vélik, az állítható hátsó szárny is ezen az aszfaltcsíkon bizonyíthatja igazán hatékonyságát.

 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória         
Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 formula1 maláj nagydíj sepang formanet gumistratégia gumikopás