Az F1-es versenypályák nem engednek a 18-ból
Néhány hónapja az új motorformula kapcsán nem csak a csapatok egy része, illetve Bernie Ecclestone került szembe az FIA elképzelésével, de egyedülálló módon a nagydíjak szervezői is ellenérzésüknek adtak hangot, élen az Ausztrál Nagydíj főszervezőjével, Ron Walkerrel. Walker nem kis meglepetést okozó felszólalása után a napokban újra hallatta hangját, és kijelentette, a létesítmények kitartanak a 18 ezres fordulat megtartása mellett.
Idén júniusban az Ausztrál Nagydíj főszervezője, Ron Walker 17 létesítmény egyöntetű véleményét fogalmazta meg, mely szerint nem fogják tétlenül nézni, hogy az új motorformula miatt kevesebb nézővel kelljen számolniuk, hiszen ez a versenypályáknak komoly gazdasági problémát jelenthet.
Walker már akkor szóba hozta a világhódító terveket dédelgető IndyCar szériát, és tulajdonképpen megfenyegette az illetékeseket, hogy ha bevezetésre kerülnek a zöld motorok, akkor inkább az amerikai sorozatnak adnak teret, még úgy is, hogy annak valószínűleg kevesebb nézője lenne, ugyanakkor egy Indy futam rendezésének költsége nagyjából fele annyiba kerül, mint egy F1-es nagydíj megrendezése. (erről bővebben itt olvashattok)
A sokadik olvasatra is elég valószínűtlennek tűnő fenyegetőzés egy jó időre elcsendesedett, miután az FIA egy évvel elhalasztotta, valamint V6-os turbókra módosította eredeti elképzeléseit. Mindemellett felvetődött az ötlet, hogy a bokszutcában (a nagyobb teljesítményű KERS segítségével, a hibrid motorokkal) elektromos üzemmódban közlekedjenek a versenyautók, ami szintén többek nemtetszését váltotta ki, és a létesítmények ugyancsak ellenzik ezt a verziót.
A napokban az Ausztrál Nagydíj főszervezője, Ron Walker ismét kijelentette, hogy nagyon is komolyan gondolta a nyár folyamán tett kijelentését, olyannyira, hogy panaszát már írásban is benyújtotta az FIA-nak.
Walker a napokban találkozott a Pitpass üzleti szerkesztőjével, Christian Sylttel, akinek elmondta, hogy teljes mértékben egyetért Bernie Ecclestone azon véleményével, miszerint az elektromos autók ötletét el kell felejteni, mert veszélyes, illetve a közönség számára is sokkal érdektelenebb a király-kategóriára jellemző hanghatások nélküli Formula-1.
Továbbá azt is elárulta, hogy az eredetileg tervezett 12 ezres fordulatról 15 ezer/perc fordulatra változtatott szabály még mindig nem kielégítő a szervezők számára, és véleménye szerint a hanghatások miatt meg kell maradnia a 18 ezres fordulatszámnak.
"Nem kerülne plusz dollárokba a fordulatszám 18 ezerre emelése. A versenypályák ebben a kérdésben egységes véleményen vannak, és nem hajlunk meg semmiféle nyomás előtt"- jelentette ki Walker, és megjegyezte, hogy a Red Bullt valamint a Ferrarit már megkeresték, hogy próbáljanak hatni az FIA-ra, és ne tegyék tönkre a Formula-1-et. Ha ez nem hoz eredményt, akkor Walker szerint a szervezőknek komolyan el kell gondolkodniuk, hogy érdemes-e nagydíjat rendezni.
Walker úgy tudja, hogy az FIA Motorsport Világtanácsa szeptember 21-én ülésezik a motorszabályok véglegesítésével kapcsolatban, és a döntés függvényében továbbgondolja az IndyCarral való esetleges együttműködést.
Az ügy pikantériája, hogy Randy Bernard, az IndyCar sorozat vezérigazgatója - aki ezelőtt még egyetlen egyszer sem járt F1-es versenyen - az Olasz Nagydíj hétvégéjén VIP vendégként van jelen, és Stefano Domenicali invitálására a Ferrari vendégszeretetét élvezi.
FormaNet, Varga Viktória