A délelőtti szabadedzéshez hasonlóan ismét Jenson Button volt a leggyorsabb Szuzukában, megelőzve Fernando Alonsót és a két Red Bullt.
Ahogy az lenni szokott, a második szabadedzésen már nem kellett hosszú perceket várni a forgalomra, és az installációs körök után máris megkezdődött a munka. Tíz perc elteltével már csak a két Red Bullnak, a két Ferrarinak és Jaime Alguersuarinak nem volt mért köre. Az élen ekkor 1:34-es időkkel mclarenesek álltak Lewis Hamilton, Jenson Button sorrendben, majd elsőként Fernado Alonso volt az, aki túlszárnyalta a délelőtt első helyen záró Button legjobbját, 1:33.503 másodperces gyorskörével.
Ezt követően a Red Bull pilótái illetve Felipe Massa is munkához látott, és mindhárman beférkőztek a McLarenek elé, és ez a sorrend az élen nem változott egészen addig, amíg elő nem kerültek a sárga színnel jelölt lágy Pirellik.
Bár az aszfalt minősége sokat javult az első edzéshez képest, ennek ellenére nem telt el kicsúszások nélkül a tréning, illetve a műszaki problémák sem maradtak el.
Vitantonio Liuzzi edzése tartott a legrövidebb ideig, bár az olasz nem saját hibájából kényszerült idő előtt pihenőre. Már a tréning elején a hűtővíz szivárgása miatt le kellett parkolnia kocsiját a pályán, így mindössze négy kört tudott megtenni. Nem sokkal később Bruno Senna már „önerőből” akciózott, ugyanis az 1-es kanyarnál későn zárta a hátsó szárnyat, és kicsúszott a kavicságyba. A Renault nem fulladt le, így a pályabírók visszatolták a pályára. Az esetet mindössze a gumik bánták, így a brazil nem sokkal ezután már újra rótta a köröket. Nem úgy honfitársa, Rubens Barrichello, aki a Degner kanyarban csúszott ki, és gumifalban landolt. A Williams bal oldala alaposan összetört. A brazil veterán balesete után pár perccel a csapattárs, Pastor Maldonado is befejezte a gyakorlást, mivel az első edzéshez hasonlóan, most is le kellett állítania autóját.
Hazai közönsége előtt Kobajasi Kamui mutatott be egy hatalmas farolást, amikor a 130R-ben megpördült. A japán hihetetlen reflex-szel fogta meg a Saubert, és azzal a lendülettel folytatta is útját.
A nap folyamán elsőként Jaime Alguersuari Toro Rossójára kerültek fel a lágy abroncsok, a top csapatok közül pedig a Ferrarik váltottak legkorábban, így először Felipe Massa, majd Fernando Alonso ugrott az élre. Alonso 1:32.075-tel bérelte ki a top helyet, perceken belül azonban Jenson Button közel két tizedet vert a spanyolra.
A két Red Bull az opciós gumikon Alonso mögé sorakozott fel a harmadik-negyedik helyre, míg az ötödik helyre visszacsúszó Massát a két Mercedes követte Schumacher és Rosberg sorrendben. Az edzés utolsó szakaszában a többség már hosszabb etapokba kezdett, így a nagy tűzijáték elmaradt, és az élen már nem változott a sorrend. Lewis Hamilton maradt a Mercedesek mögött a nyolcadik helyen, a legjobb tíz közé még Vitalij Petrov és Sebastien Buemi fért be.
A mezőny legszorgalmasabbja Vitalij Petrov, Adrian Sutil és Daniel Ricciardo volt (36 kör), és mivel Jarno Trulli elektromos problémák miatt az edzés utolsó szakaszában már nem hajtott pályára, így a Hispania újonca nem csak szerencsétlenül járt kollégáját, de a Lotust is megelőzte a tabellán.
Második szabadedzés eredménye:

Első szabadedzés eredménye
FormaNet, Varga Viktória
