2011. okt 17.

Az istállók közötti feszültség Ecclestone számára lehet kedvező

írta: FormaNet
Az istállók közötti feszültség Ecclestone számára lehet kedvező

Továbbra sincs teljes béke a Formula-1-es csapatok érdekvédelmi szövetségén (FOTA) belül, miután a Ferrari kérése ellenére elnapolták a megbeszélést a konkrét intézkedésekről a költségek és források korlátozását előíró egyezmény a RRA kapcsán. A maranellóiak csapatfőnöke szeretett volna már a Koreai Nagydíj hétvégéjén erről részletesen egyeztetni a többi csapattal, ám erre még várnia kell, mert a szövetség úgy döntött, majd csak az Abu Dzabi Nagydíj hétvégéjén tárgyalják az ügyet.

A dolog előzménye röviden annyi, hogy az alakulatoknál felütötte a fejét a bizalmatlanság, és egyes csapatok – jelenleg leghangosabban a Ferrari - azzal vádolnak alakulatokat, hogy megszegik a költségek és források korlátozásáról szóló megállapodást (RRA) Erről itt is olvashattok.
 
A Ferrari arra figyelmeztet, hogy amennyiben a dolgot nem sikerül rövid időn belül megnyugtatóan rendezni, az a FOTA-n belül komoly bizalmi válságot eredményezhet. A maranellóiak csapatfőnöke, Stefano Domenicali fontosnak tarja, hogy a csapatok hasonló hozzáállással közelítsék meg az egyezmény megvitatását, mert ellenkező esetben akár a FOTA egysége lehet a tét.
 
Domenicali a Koreai Nagydíj hétvégéjén is beszélt aggodalmairól: "Amit az RRA egyezmény kapcsán mondtam, azzal kapcsolatban azt gondolom, jelenleg olyan helyzetben vagyunk, hogy irányvonalat kell találnunk, és fel kell ismernünk, hogy a csapatok közötti bizalmatlanság nem vezet jóra. Az Abu Dzabi megbeszélésen meg kell találnunk a megoldást, és fontos, hogy az végleges megoldás legyen. Ezen felül viszont elmondható, ha ez (a bizalmatlanság) megmarad a FOTA tevékenységében, akkor felmerül az a kérdés, hogy az egész FOTA valójában minek is kell? Tudjuk nagyon jól miért is jött létre a FOTA, és jelenleg fontos lenne megtudnunk, hogy még mindig szükség van rá és azt, hogy mik a jövőbeli céljai, ha egyáltalán lesz a jövőben még FOTA. A kérdéshez nagyon konstruktívan, és nyitottan kell hozzáállni. Ez lesz az a megbeszélés az elkövetkező hetekben, amin úgy hiszem, hogy fontos megoldást találnunk. Abu Dzabiban vagy születik megoldás, vagy majd meglátjuk.”
 
A Ferrari csapatfőnökének észrevételeit az egyik érintett fél, a Red Bull is kommentálta, kicsit más megvilágításban természetesen. Christian Horner szerint a FOTA léte egy adott pillanatban kulcsfontosságú volt, most azonban át kell gondolni, merre tovább.
 
"Úgy gondolom a FOTA egy útkereszteződéshez érkezett, ahol vagy foglalkozni kell néhány kulcskérdéssel, vagy meg kell állnunk. Ez ennyire egyszerű. A legfőbb kérdés, és irány nyilvánvalóan a Concorde egyezmény és nyilvánvalóan az RRA. Ha a szövetségen belül nem sikerül megegyezni, akkor a kérdés az, mi lehet a FOTA szándéka” – nyilatkozat a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
 
 A tét tehát nagy, bár a frontok érdekesen alakulnak. A leginkább érintett két csapat, a Red Bull és a Mercedes visszautasítja a vádakat, mely szerint többet költenének a megállapodásban foglaltaknál. Egyes nyilatkozatokból (Jonathan Neale, Ross Brawn) az derül ki, hogy sokan ennek a felvetésnek, a FOTA kapcsán nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget.
 
 
A kisebb csapatok eddig nem igazán szóltak bele a nagyok játékába, így jelenleg a Ferrari egyedüliként hallatja hangját az ügyben. Egy azonban tény. A jelenlegi feszültség nem támogatja az alakulatok érdekeit a 2012 év végén lejáró, jelenlegi Concorde egyezmény újratárgyalásánál, sőt komolyan gyengíti a pozíciókat. Ez a helyzet azonban rendkívül kedvező lehet Bernie Ecclestona számára, az eddig már számtalanszor bevált „Oszd meg és uralkodj” taktika alkalmazására.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
       

 

 

Szólj hozzá

mercedes f1 forma1 red bull fota domenicali rra concorde egyezmény f1 költségcsökkentés f1 istállók