2012. jan 12.

A Ferrari a Bridgestone egykori szakemberével tervezi megoldani a gumiproblémát

írta: FormaNet
A Ferrari a Bridgestone egykori szakemberével tervezi megoldani a gumiproblémát

A Ferrari személyzetének egy jelentős része még javában a téli szünet médiaeseményének, a Wrooom-nak a lázában ég, ám közben gőzerővel folyik a 2012-es autó fejlesztése, és ezzel párhuzamosan a műszaki, technikai személyzet erősítése.

A maranellói gárda az elmúlt években (az eredmények elmaradására hivatkozva) szélnek eresztett néhány tapasztalt, az elmúlt évtized komoly eredményeihez jelentős mértékben hozzájáruló szakembert, ám az elbocsájtások mellett igen nagy neveket szerződtetett le, hogy a megújult és más filozófiát képviselő műszaki csapat végre ismét nyerő autót építsen.
 
A Ferrari tavaly nagy küzdelmet vívott a keményebb keverékű gumikkal, és bár az autó kíméletesen bánt az abroncsokkal, nehezen melegítette fel azokat a megfelelő üzemi hőmérsékletre, ami a tapadás rovására ment, és ez időveszteséget  jelentett a pilótáknak.
 
Maranellóban a probléma orvoslására új technikai szakembert szerződtettek le, mégpedig egy abroncs specialistát, Hirohide Hamashimát, aki korábban a Bridgestone motorsport gumifejlesztési igazgatója volt. A szakember Pat Fry alatt dolgozik majd, és feladata logikusan az lesz, hogy a tavalyi problémák feltárása után, a lehető legtöbbet tudja a csapat kihozni az idei Pirelli gumikból. A szakember érkezését szerdán a Ferrari médiaeseményén Stefano Domenicali jelentette be.
 
"Hamashima a mai napon csatlakozott hozzánk, és a jövőben hozzájárulhat a fejlődésünkhöz, már ami az autó és a gumik kérdését illeti. Az előző évben voltak problémáink ezen a területen, és bizonyos feltételek miatt néha csak szenvedtünk. Cél, hogy az ő jelentős hozzájárulásával ez megváltozzon. Neki jelentős referenciái vannak, éppen ezért fontos az a segítség, amit várunk tőle. Ismeri a világ összes gumiabroncsát. Tudása alapvetően hozzájárul majd ahhoz, hogy minél jobban megértsük ezt a területet. Tavaly nem sikerült a gumikérdést megfelelően kezelnünk, így ez a legfőbb ok, amiért eljött hozzánk” – nyilatkozta a japán szakemberről a Ferrari csapatfőnöke.

 
Szintén a napokban lépett be a maranellói alakulatba a Mercedestől távozó Steve Clark, aki a versenymérnök gárdát fogja vezetni az idei szezontól. Az érkező Clark dolgozott már a legendás alakulatnál, de hozzájárult a Brawn GP  és a McLaren sikereihez is, és dolgozott a Hondánál, a Saubernél és a Team Lotusnál is.
 
A jelek szerint tehát a topcsapatoknál tovább folyik az „agyhalászat”, a különböző szakemberek átcsábítása az egyik csapatból a másikba, ami az F1-es autók építésének mind színesebb filozófiáját jelentheti az elkövetkező években. A Ferrari döntései mind azt a jogos, és egyre türelmetlenebb elvárásnak igyekeznek megfelelni, mely szerint a csapatnak minél hamarabb vissza kell térni az élre. Hogy ez sikerül-e már az idén, márciusban kiderülhet.
 
 
Szöveg:FormaNet, Varga Viktória     
Szólj hozzá

ferrari f1 pirelli forma1 bridgestone maranello domenicali hirohide hamashima gumikeverékek