2012. jan 12.

A Ferrari is elkészítette a Lotuséhoz hasonló reaktív menetmagasság stabilizáló rendszerét

írta: FormaNet
A Ferrari is elkészítette a Lotuséhoz hasonló reaktív menetmagasság stabilizáló rendszerét

A Lotus által kifejlesztett érdekes innováció, a menetmagasság megtartását, és fékezéskor az autó stabilitását biztosító reaktív rendszer tegnap óta hivatalosan is legális eleme a Lotus 2012-es autójának. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a rivális csapatok esetleg megpróbálnak saját maguk is kifejleszteni hasonló alkalmazást, és azt adoptálni az autójukhoz. A Ferrari már elkészült egy hasonlóval, és a maranellói gárda az FIA jóváhagyására vár.

 
Az autosport Ferrarihoz közel álló forrásból úgy értesült, hogy az alakulatnak szintén sikerült egy, a féknyomaték által mechanikusan aktivált menetmagasság stabilizáló saját rendszert kifejleszteni, és a terveket már be is nyújtották az FIA-hoz annak érdekében, hogy az irányítótestület műszaki részlege eldöntse, hogy az alkalmazás minden tekintetben megfelel-e az érvényes műszaki előírásoknak.
 
A Ferrari még nem kapott hivatalos jóváhagyást, ám az idő sürget, ha az idei autóba még a téli tesztek előtt szeretnék megfelelő hatékonysággal beépíteni, a jelenleg 2012 innovatív slágerének tűnő koncepciót.
 
Arról, hogy az FIA-nál már kérvényezték a saját rendszer felülvizsgálatát, a csapatfőnök, Stefano Domenicali az alakulat szokásos téli médiaeseményén, a Wrooomon beszélt.
 
 
„Amiről mi beszélünk, az inkább az autó stabilitását növeli fékezéskor. Amennyire én tudom ez egy olyan rendszer, amiről már történt írásos dokumentumcsere a csapat és az FIA között. Várjuk a megerősítést, hogy a szerkezet alkalmazható, avagy sem. Egy azonban biztos, keresni fogjuk hasonló alkalmazások lehetőségét, ha ezek hozzájárulhatnak a teljesítményhez. Előbb azonban meg kell várnunk mi lesz az FIA reakciója” – nyilatkozta Stefano Domenicali.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
  
 
Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 stefano domenicali wrooom f1 innováció f1 reaktív menetmagasság