Alonso további tesztek mellett érvel
A Formula-1 csapatai és pilótái a költségcsökkentés jegyében 2009 óta nem tudnak szezon közben tesztelni, és ezzel a szabállyal egykor - ha némi fenntartással is - mindenki egyet értett, ám ahogy a mondás is tartja, „lakva ismeri meg az ember a másikat”, az istállók egy része egyre több hátrányát érzik a szigorú teszttilalomnak.
Az idei évtől az FIA szabálymódosításának köszönhetően ugyan lehetővé válik egy évközi teszt, ám ez a lehetőség a szezon előtti téli tesztek időtartamának rovására történik. Hivatalosan ugyan még nem erősítették meg, de május 1-3 között Mugellóban lesz lehetőségük az alakulatoknak három napos teszten korrigálni az autó esetleges hibáit, illetve kipróbálni az új fejlesztéseket. Ez a három nap azonban a szezon előtti edzéseken hiányozni fog.
A tesztkorlátozások enyhítésének egyik élharcosa a Ferrari, és Maranllóban úgy vélik, a teljes teszttilalommal átestek a ló túloldalára.
A tesztek a Ferrari szerint nem csak a fejlesztéseket segítenék, de komoly lehetőség lenne a fiatal pilóták számára is. Luca di Montezemolo az év végén erről így nyilatkozott: ”Én is amellett voltam, hogy csökkentsük a tesztnapok számát, mert már túl messzire mentünk. De valami köztes megoldást kellene találni. Különös, hogy a világ legprofesszionálisabb sportjában a játékosok nem tudnak edzeni. Ez rossz a pilótáink számára. Ott van a Ferrari Akadémiánk, számtalan potenciálisan jó pilótával, és csak GT és gokart versenyeken láthatom őket. Giancarlo Fisichella egy jó F1-es pilóta, de amikor a GT-ben versenyzett, akkor az első három-négy versenyen Gianmaria Bruni, Jamie Melo gyorsabb volt nála a Ferrari 458-cal. Ez különbözteti meg az együléses autókat.”
A napokban a Ferrari spanyol pilótája, a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso is hasonlóan vélekedett, és a tesztnapok számának növelése mellett érvelt.
"A Formula-1 azon kevés sportok egyike, ahol tilos edzeni. Mit szólna egy focista, vagy egy teniszező, ha két meccs között, vagy egy nagy verseny előtt nem csinálhatna semmit?”
A pilóták maximum a szimulátorra támaszkodhatnak, de az nem nyújt elegendő edzéslehetőséget számukra.
"A gokart nyújt még némi segítséget, mert az is együléses, de ez majdnem olyan, mintha Messi egy kis teniszlabdával gyakorolna, vagy éppen Nadal pingpongozna…Nekünk gokarttal kell mennünk, mert nincs más alternatíva” – panaszkodott Alonso a tesztek hiánya miatt.
Február 7-én a jerezi tesztekkel elkezdődik az előszezon, majd további két, négy napos teszttel folytatódik Barcelonában. Az utolsó szezon előtti kollektív teszt március első hetében lesz, majd 18-án, az Ausztrál Nagydíjjal kezdetét veszi a 2012-es Formula-1-es szezon.
FormaNet, Varga Viktória