2012. ápr 04.

A Ferrari a Sauber C31-et másolja - Maranellóban már építik az új Ferraubert

írta: FormaNet
A Ferrari a Sauber C31-et másolja - Maranellóban már építik az új Ferraubert

A Ferrari szezonkezdése igencsak vegyesre sikeresett, miután az autóról Ausztráliában kiderült, hogy a téli tesztek nem túlbíztató eredményei, és a valós erősorrend között igen komoly összefüggés van. Ennek ellenére a kaotikus Maláj Nagydíj Fernando Alonso futamgyőzelmével zárult, ami morálisan nagyon jót tett az olasz gárdának, de Maranellóban azért jól tudják, rengeteg munka vár még rájuk, hogy az autó valóban felvegye versenyt a fő riválisokkal szemben. A Motorsport értesülése szerint az istálló a jelenlegi fejlesztés legfőbb irányát a Sauber C31 hátsó kialakítása szerint tervezi.

 
 
 
Az év első igazi meglepetése talán nem is a Ferrari futamgyőzelme, mint inkább Sergio Pérez második helyezése volt Malajziában. Bár az esős körülmények nem igazán mutatják meg, a svájci gárda C31-esének helyét az erősorrendben, az azért egyértelműen kiderült, hogy az autó nagyon jól sikerült. Pérez tempója alapján igen valószínű, hogy ha nincs a kicsúszás, akár meg is előzhette volna a kétszeres világbajnokot, és erről maga a spanyol pilóta is így vélekedik.
 
„Nincs kétségem, ők gyorsabbak voltak, mint mi” – vélekedett Alonso.
 
Az olasz istálló az autó hátsó részének fejlesztésénél a Sauber irányvonalát követi, és az F2012 „B” változatának ez a része szinte teljesen azonos lesz a C31-esével. Az olasz Autosprint már  „Ferrauber”-ként említi a maranellóiak továbbfejlesztett modelljét.
 
 
A Sauber másolásával azonban nincs egyedül a Ferrari, hiszen szakértő szemek a téli tesztek idején a Red Bull RB8-asnál is felfedeztek a svájci csapat autójához igen hasonló kialakítást. A fúvott diffúzor betiltása télen megdolgoztatta a tervezőket, és a hinwili gárda kialakítását sokan úgy ítélték meg, hogy átlépte a szabályok adta kereteket, ám végül az FIA vizsgálata megállapította, hogy mindenben megfelel az előírásoknak.
 
Akkor a Nemzetközi Automobil Szövetség műszaki delegálja, Charlie Whiting kijelentésével egyszer és mindenkorra lezártnak tekintette az FIA részéről a kérdést:
„Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy meg tudjuk pontosan mondani, mennyire befolyásolja aerodinamikailag az egyes részeket. Ezentúl senki sem mondhatja nekünk, hogy ez túl sok, vagy ez rendben van. Az új szabályok célja az, hogy ilyenek ne legyenek a továbbiakban.”
 
A Sauber tehát a jelek szerint a top csapatok számára is példát tudott mutatni, miután második élcsapatként a Ferrari is másolja a C31 hátsó kialakítását. Igen valószínű, hogy nem csupán az autóról készült fotókra kell majd hagyatkozniuk, hiszen a Sauberben Ferrari motor ketyeg, és a váltóművet is a maranellóiaktól veszi a svájci alakulat. Az olasz Autosprin értesülése szerint az új F2012-es „Ferrauber” oldalborítása is nagyon hasonló lesz a C31-es kialakításához.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 red bull maranello sauber c31 f2012 ferrauber