2013. ápr 25.

A Renault-nak kétségei vannak afelől, hogy a Honda és a Toyota a közeljövőben visszatér az F1-be

írta: FormaNet
A Renault-nak kétségei vannak afelől, hogy a Honda és a Toyota a közeljövőben visszatér az F1-be

A jövő évtől bevezetésre körülő új motorformula elsősorban környezetvédelmi és gazdasági megfontolások alapján született a széria kedvezőbb megítélése érdekében, ezzel együtt az FIA másik célja a válság miatt kivonult gyártók visszacsalogatása volt. Az F1 egyik jelenlegi motorszállítójának, a Renault-nak a motorsport főnöke, Rob White azonban kétségesnek tartja, hogy akár a Honda, akár a Toyota visszatérne a királykategóriába.

mclaren honda 1990.jpg

Szinte az új motorformula elfogadása óta folyamatosak azok a találgatások, pletykák, melyek szerint a 2008 végén - gazdasági válság miatt - a szériát elhagyó Honda visszatér a száguldó cirkuszba. Ezek a hírek tovább erősödtek, amikor a Mercedes eladta a McLarenben meglévő részesedését. Sokan már ekkor a legendás McLaren Hondát vizionálták. Az üggyel kapcsolatban nem igazán történt megerősítés, ám a Hondánál tavaly annyit elárultak, hogy esetleg keresik a visszatérés lehetőségét. A McLarennek jelenleg a jövő év végéig van szerződése a Mercedesszel, így ez az elképzelés továbbra sem zárható ki teljesen.

A japán gyártó számára egyébként az 1.6-os turbómotorok komoly lehetőséget jelentenének, ami tovább erősítheti az esetleges visszatérés szándékát. Természetesen a Honda hagyományosan legnagyobb riválisa, a Toyota is szóba került, hiszen a piaci versenyben az azonos platformon való jelenlét szinte elengedhetetlen a konkurensek között.

A két japán márka a globális pénzügyi válságnak köszönhetően vonult ki a szériából, ám a jövőbemutató új 1-6-os turbómotorok és a KERS-t felváltó ERS hibrid rendszer érdekelté teheti őket a visszatérésben.

„Igen, a Toyota még eljátszadozik a visszatérés gondolatával. A japánok a Williamst nézték ki, és szeretnék, ha a japánok favoritja, Kobajasi Kamui visszakerülne a pilótafülkébe”– nyilatkozta még Bahreinben a svájci Blicknek a veterán tudósító, Roger Benoit. 

A Formula-1-ben jelenleg legtöbb csapatnak motort szállító Renault motorsport főnökének azonban kétségei vannak abban a tekintetben, hogy a Honda és a Toyota belátható időn belül visszatérni a szériába annak ellenére, hogy egyes jelentések szerint a Honda előrehaladott tárgyalásokat folytat (talán a McLarennel). A Renault jelenleg (egyedüliként) négy alakulatot is ellát erőforrásaival, és a franciák folyamatosan szeretnék elérni a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy szabadítsák fel a korlátozásokat, és egy gyártó bármennyi istállót elláthasson motorjaival. Természetesen éppen ezért jelentős ellenérdekeltsége van a Renault-nak abban, hogy újabb motorgyártók jelenjenek meg a cirkuszban. 

„Ha valóban vissza akarnak térni, akkor vajon miért nem vesznek részt a tervezési megbeszéléseken? Soha nem érkezett kérés ebben a tekintetben, és ezeken a találkozókon mindig csak a Ferrari, a Mercedes és mi voltunk ott. Pedig a Honda és a Toyota is könnyedén kérhetne engedélyt az FIA-tól arra, hogy csatlakozzon”- vélekedett a Renault motorsport főnöke. 

000 facebook_banner.jpg

Amikor azt kérdezték a szakembertől, hogy valóban minden alkalommal csak a Ferrari, a Mercedes és a Renault vett részt a megbeszéléseken, White így válaszolt: „Nem. A projekttel kapcsolatos első találkozón - amit négy évvel ezelőtt tartottunk – nagy volt az érdeklődés az Audi, a Cosworth, az Ilmor, a Honda, a Toyota, a Mecachrome, és mások részéről is. Ahogy azonban egyre több speciális dologról esett szó, csupán (Craig Pollock) a Pure maradt, jelenleg pedig mindössze hárman maradtunk. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy olyan cég, mely 2015-ben be akar lépni, mindezt anélkül tenné meg, hogy ne akarjon beszélni a szabályokról.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

honda forma-1 toyota renault formula-1 turbómotorok motorformula