2013. jún 10.

F1 Vettel nem számított ennyire tökéletes és könnyed győzelemre

írta: FormaNet
F1 Vettel nem számított ennyire tökéletes és könnyed győzelemre

Sebastian Vettel vasárnapi menetelésének köszönhetően a Red Bull Racing győzelmi listájáról a jelenlegi helyszínek közül immár csak egyetlen egy, a tavaly debütáló texasi Austin hiányzik. A regnáló bajnok Montreálban nagyon könnyedén húzta be királykategóriás pályafutásának 29. diadalát, így kívülről - apró hibákat leszámítva - némiképpen unalmasnak tűnt vezetése, de természetesen a nyertes ezt másként élte meg. Vettel szerint annyira tökéletes volt az autó, és minden olyan simán alakult a verseny folyamán, hogy minden egyes kilométert nagyon élvezett.

vettel - kanada 2013.jpg

Megtört végre a montreáli átok…

Sebastian Vettel: Nem nevezném átoknak, hiszen voltak itt már nagyon jó versenyeink, csak nem volt elég a győzelemhez, ma pedig elég volt. Nagyon boldog vagyok, mert ez egy nagyszerű futam volt.

De nem örülsz annak, hogy egy újabb pálya került a győzelmi listádra?

SV: Ez tény, de nem akartam kétségbeesetten a győzelmet, és hogy ezt is kihúzzam a listáról. Ha boldog vagyok, akkor az csakis azért van, mert egy fantasztikus közönség előtt futottam nagy versenyt, és minden nagyon jól jött ki, pedig az utóbbi napok tükrében nem erre lehetett számítani.

Arctica sportnapszemüveg

Az elmúlt néhány versenyhez hasonlítva ez egy elég sima körutazásnak tűnt egészen a kockás zászlóig. Vagy volt néhány olyan hiba amit kívülről nem feltétlen láthatunk?

SV: Igen, volt egy pillanat az egyenesben, ami nyilván nem a verseny legszebb momentuma volt, de annyival vezettem már, hogy ezzel együtt is könnyedén meg tudtam tartani az első helyet. Nem vagyok büszke erre a hibára. Túl gyors voltam, és egy kicsit túlságosan mohó. Az egyenesben kissé elvesztettem a kocsi felett az irányítást, és azt hittem meg fogok pördülni a kanyarban. Ez az, amit egyértelműen el akartam kerülni, és hála Istenek nem volt ott fal. Ettől eltekintve minden tökéletesen ment. A rajt szuper volt, onnantól kezdve pedig az volt a fontos, hogy amilyen gyorsan csak tudok, megpróbáljak eltávolodni a többiektől. Volt olyan, hogy egy teljes bokszkiállásnyi előnyöm volt. Fantasztikus volt az autó, és a verseny minden egyes kilométerét élveztem. Nagy volt a forgalom, én meg próbáltam mindenből kimaradni a lekörözéseknél, hiszen láttam például, hogy Mark (Webber) kocsijának első szárnya egy ilyen alkalommal meg is sérült.

Meglepett, hogy ilyen gyors voltál? Mindenki azt várta, hogy a Ferrari nagyon erős lesz…

SV: Erősek is voltak. Lewisszal (Hamilton) nem tudom, hogy mi történt, nagy versenyt futott a második helyen, de végül Fernando (Alonso) megelőzte, és annyi volt a második helyének.

000 facebook_banner.jpg

Jobb volt ezzel a hatalmas különbséggel a srácok előtt vezetni, vagy inkább szeretted volna valamivel megfűszerezni ezt a délutánt?

SV: Ez egy olyan verseny volt, amire nem tudok panaszkodni: az autó nagyon jól ment, a bokszkiállás is simán működött, és nagy öröm volt látni, hogy mennyivel gyorsabbak vagyunk a többieknél. Egy ilyen tökéletes teljesítmény után a győzelem és az azzal járó trófea igazán megérdemelt.

A következő megálló lesz Silverstone. Mit mondanál róla?

SV: Nehéz még bármit is mondani. Eddig voltunk már fent és lent is ebben a szezonban. Most egy jó versenyhétvégénk volt, és nem csak a győzelem miatt, hanem az adatok is azt mutatják. A gumikopásunk teljesen átlagos volt, ami nem mindig volt így, ezért az elmúlt napokban sokat foglalkoztam ezzel a kérdéssel, és sokat tanultam. Silverstone azonban egy teljesen más helyzet lesz: más a pálya vonalvezetése, más az aszfalt, és más keverékeket fogunk használni, így semmiben sem lehet összehasonlítani ezzel a hétvégével. Persze nagyon várom, hogy hazai nagydíjunkon versenyezzünk. Milton Keynes csak egy kőhajításnyira van onnan, és a gyárban dolgozó srácoknak most lehetőségük lesz, hogy élőben láthassák „terméküket”. (Nevet)

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 motorsport autosport sebastian vettel formula-1 kanadai nagydíj