2014. már 26.

F1 Fogadjunk? - Sepangi esélyek

írta: FormaNet
F1 Fogadjunk? - Sepangi esélyek

Nico Rosberg és a Mercedes melbourne-i meggyőző szereplése után nem meglepő, hogy az egyik legnagyobb online fogadási iroda listáján ismét az első helyen állnak, bár csapaton belül most is Lewis Hamilton kapta a kisebb szorzót. A McLaren, a Red Bull és a Williams egyforma esélyekkel indul, a Ferrari pedig csak a negyedik a sorban. Versenyzők közül Hamilton és Rosberg után a szezonnyitón nullázó Sebastian Vettel a legnagyobb favorit. Lássuk mit ajánlanak a bukmékerek kedvenc csapatunk, pilótánk melbourne-i  győzelméért…

 2013 sepang_1.JPG

 

 Mercedes 1,50

Lewis Hamilton 2,75, Nico Rosberg 3,00

A szezonnyitó fogadási listájához hasonlóan, ezúttal is a Mercedes illetve Lewis Hamilton a favorit, de melbourne-i fölényes győzelmének köszönhetően Nico Rosberg közelebb került brit csapattársához az esélyek szempontjából. Ausztráliában már a felvezetőkörben észlelt motorprobléma miatt Hamilton ugyan nem tudta megmutatni mire lenne képes a pole-ból, de a csapat főszponzora, a Petronas hazai versenyén egy futamgyőzelemmel szépítené rövidre sikerült első idei versenyét. Már csak azért is, mert Sepang még hiányzik győzelmi listájáról.

"Ez lesz a csapat három hazai versenyének egyike – Németország és Nagy-Britannia mellett. A versenyhétvége előtti napokra izgalmas programokat szervez nekünk a Petronas, így elég szórakoztató hetünk lesz. Első Formula-1-es szezonomban, 2007-ben második letten itt, illetve a legutóbbi két malajziai futamon dobogóra állhattam, de nyerni még nem tudtam. A nehéz ausztrál hétvége után nagyszerű érzés lenne a dobogó tetején állni az egyik hazai versenyünkön”- mondta a 2008-as bajnok a csapat futamelőzetesében. Az idei év első futamgyőztese, szintén pezsgőzhetett már Sepnagban, mégpedig 2010-ben (3.hely) két red bullos pilótával, Sebastian Vettellel és Mark Webberrel együtt.

McLaren 8,00

Jenson Button, Kevin Magnussen 15,00

A McLaren pilótái szintén nagy reményekkel készülnek a 2014-es idény második megmérettetésére, és van is rá okuk, hiszen a Red Bull kálváriájának köszönhetően kettős dobogós eredménnyel távozhattak Melbourne-ből, így jelenleg a wokingi istálló vezeti a konstruktőrök bajnokságát. Button elismerte, hogy sebességben még nem vehetik fel a harcot a Mercedesszel, ugyanakkor agresszív fejlesztési programjukkal egyértelmű céljuk, hogy az első európai versenyekre behozzák a lemaradást. A 2009-es világbajnok az eddigi 15 Maláj Nagydíjon összesen négy alkalommal végzett dobogós helyen, ezen belül pedig a Brawn GP-vel futamgyőzelmet is ünnepelhetett Sepangban.

Williams 8,00

Felipe Massa, Valtteri Bottas 15,00

Bár a szezonnyitó nem éppen az előzetes várakozásoknak megfelelően alakult a grove-i csapat számára, ettől függetlenül a bukmékerek a McLarennel és a Red Bull-lal egy szinten jegyzik őket az esélyek latolgatásánál. Massa önhibáján kívül már a rajt utáni pillanatokban kiesett Melbourne-ben, míg finn csapattársa egy nagy hiba miatt plusz kiállásra kényszerült, ami valószínűleg egy dobogós helyébe került. Egyikőjük sem számol könnyű hétvégével, leginkább az extrém időjárási körülmények miatt.

"Malajzia forró és párás, ami fizikailag megterhelő a versenyzők számára, és hőség a gumik viselkedését is jelentősen befolyásolja. Az extrém hőmérséklet azt is jelenti, hogy Malajzia nem nagyon hasonlítható a többi helyszínhez, ahol versenyzünk. Itt sosem lehet figyelmen kívül hagyni az időjárást, hiszen bármikor jöhet egy kiadós eső, sőt szinte minden délután lehet erre számítani. Jó versenyt várok”- nyilatkozta Massa, akinek Malajziából még hiányzik a dobogós eredmény, de talán most pótolhatja, sőt szerinte egy tiszta versenyhétvége esetén a Mercedes mögött a második legjobb csapat lehet a Williams.

2013 sepang.JPGRed Bull 8,00

Sebastian Vettel 12,00, Daniel Ricciardo 15,00

A címvédő idei első versenyhétvégéje katasztrofálisra sikeredett, ettől függetlenül Daniel Ricciardo bizonyította, hogy a gyenge előszezon ellenére nem lehet leírni a Red Bull csapatát. Végül ugyan nulla ponttal távoztak Melbourne-ből, de Az RB10-es tempója mindkét versenyzőt optimistává tette. Az esélyesek listáján az energiaitalosok is ott sorakoznak a második helyen, a McLaren és a Williams mellett. A csapatfőnök, Christian Horner is biztos benne, hogy hamarosan megoldják az év eleji problémákat.

"Borzalmas előszezonunk volt, de ha valaki képes behozni a hátrányt, akkor azok mi vagyunk, és ezt már korábban is bebizonyítottuk. 2012-ben, amikor változtak a kipufogóra vonatkozó szabályok, akkor is nehezen kezdtük a szezont, de kimásztunk a gödörből”- emlékezett Horner.

Mivel a csapat melbourne-i szabálytalanságának ügyét majd csak a Kínai Nagydíj előtt tárgyalja újra a szövetség, ezért a hétvége egyik nagy kérdése, hogy a Red Bull továbbra is saját átfolyásmérőjére hagyatkozik, avagy az általuk pontatlannak vélt FIA szenzorát használja. Horner egyelőre csak remélni tudja, hogy ez utóbbi most megfelelően fog működni, és akkor nem lesz újabb botrány. És ha már botrány, tavaly a Maláj Nagydíj Vettel diadalával zárult, ám az elhíresült "Multi21" rádióüzenet után túl sok dicséretben nem volt része a német bajnoknak. 

Ferrari 11,00

Fernando Alonso 15,00, Kimi Räikkönen 34,00

A Ferrari legutóbbi versenyhétvégéje sem alakult zökkenőmentesen, ráadásul saját bevallásuk szerint végsebesség tekintetében még jelentős lemaradást kell behozniuk az élen álló riválisokkal szemben, mindez pedig a sepangi pálya adottságait nézve nem túl jó hír számukra. Ami a pilótákat illeti, a 2007-es bajnok jobban szenved az F14 T-vel, mint spanyol csapattársa, de a nem túl erős kezdés ellenére egyikőjük sem pánikol, mert úgy vélik, a melbourne-ben mutatott teljesítménynél több van az autóban. Korábbi eredményeiket tekintve mindkettőjüknek meglehetősen jól fekszik az 5,543 kilométeres versenypálya, hiszen Alonso eddig ötször-, Kimi pedig háromszor végzett dobogós helyen. Ebből a spanyolnak három-, csapattársának pedig kettő futamgyőzelem volt.

Force India 51,00

Nico Hülkenberg 67,00, Sergio Pérez 151,00

A Mercedes motoros autók közül a Force India és a Caterham a gyengébb láncszem, bár Vijay Mallya alakulata (Ricciardo kizárása után) dupla pontszerzésnek örülhetett a szezonnyitón, ráadásul Hülkenberg egy remek futam után nyolc ponttal várhatja a hétvégét. Pérez egy defekt miatt három boxkiállással teljesítette az Ausztrál Nagydíjat, így valószínűleg a probléma nélkül ő is előkelőbb helyen végezhetett volna. Összességében a csapat nem kezdte rosszul az új szezont, de tisztában vannak azzal, hogy a dobogóhoz (főleg egy győzelemhez) ennél több kell. A Force India eddig legjobb malajziai eredménye egy ötödik hely még 2010-ből, Pérez viszont már állhatott is dobogón (2. hely) 2012-ben a Sauberrel.

Toro Rosso 151,00

Jean-Eric Vergne 201,00, Danyiil Kvjat 301,00

A Red Bull kistestvére is dupla pontszerzéssel nyitotta meg a szezont, ezzel együtt a Renault motoros csapatok közül ők voltak a legeredményesebbek (sőt végül egyedüli pontszerzők) Ausztráliában. A győzelmi esélyekhez persze ez még nagyon kevés, ami meg is látszik a szorzókon. Az első F1-es versenyén pontszerző helyen célba érő Kvjat ezúttal egy ismert pályán bizonyíthat, hiszen Formula BMW-s pályafutása alatt már versenyzett Malajziában. Csapattársa, Vergne saját bevallása szerint nem kedveli túlzottan ezt a létesítményt, és a legnagyobb kihívásnak az időjárás változékonyságát tartja. A francia pilóta eddigi sepangi eredményei egy 8. és egy 10. hely.

Lotus 251,00

Romain Grosjean 351,00 Pastor Maldonado 501,00

Amilyen előrelépést tett meg tavalyi szerepléséhez képest a McLaren és a Williams, akkora mélyrepülést produkál a Lotus csapata, melynek egyik autója sem ért el a célig Melbourne-ben, de még így is több kört tettek meg, mint amire előzetesen számítottak. Maldonado a 15. helyről esett ki 29 kör után, és Grosjean sem volt a top10-ben, amikor 43 kört követően szintén feladta.  Az enstone-iak tavaly a hatodik-hetedik helyezést szerezték meg a maláj futamon, ám jelenleg még az is csodaszámba menne, ha ezt meg tudnák ismételni. Jelenleg még a pontszerzés is merész álomnak tűnik, normál körülmények között reális cél a versenytáv teljesítése lehet.

Sauber 501,00

Adrian Sutil 751,00, Esteban Gutiérrez 1001,00

A Sauber pilótái egykörös hátrányban, a 11-12. helyen nyitották meg a 2014-es idényt, így egy fokkal jobban állnak, mint a tavalyi összetett pontverseny negyedik helyen záró Lotus, ennek ellenére a fogadási listán jóval magasabb szorzóval sorakoznak. Sutil szerint a sepangi szereplés fontos információkkal szolgál majd a szezon további részére: "A szezon hátralévő részét nézve Sepangban fontos információkat nyerhetünk, mert ha itt jól működik a kocsi, akkor gyors lesz a többi pályán is. Ezen a pályán mindenre szükség van: jó aerodinamika, megfelelő tapadás a kanyarokban, és nagy végsebesség az egyenesekben. Ezért nagyon fontos tényező, hogy milyen hatékony az autó aerodinamikája. Ami minket illet, remélem versenyről versenyre fejlődni fogunk, Malajziában a legfőbb célunk, hogy egy lépést tegyünk a helyes irányba.”

000 facebook_banner.jpg

Szintén a folyamatos fejlődést célozták meg a sereghajtók, ami főleg a hazai nagydíjára készülő Caterhamnek nem lesz nehéz, legalábbis a szezonnyitóhoz képest, ahol összesen 27 kört tudott megtenni Marcus Ericsson autója. Kobajasi fékhiba miatt közvetlenül a rajt után elszállt.  A Caterham és Marussia szorzója már egy ezressel több mint a Sauberé, a két kiscsapat pilótáinak győzelmére pedig kétezer feletti oddsot ajánlanak a fogadóirodák.

A Maláj Nagydíj hétvégéjének programja magyar idő szerint:

Március 28. péntek

Első szabadedzés: 3.00-4.30

Második szabadedzés: 7.00-8.30

Március 29. szombat

Harmadik szabadedzés: 6.00-7.00

Időmérő: 9.00

Március 30. vasárnap

Verseny: 10.00

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 fogadás maláj nagydíj sepang formula-1