F1 Hamilton volt a pénteki nap legjobbja Szuzukában
A Japán Nagydíjon is a Mercedes versenyzői kezdtek legjobban, délelőtt Nico Rosberg, majd a második szabadedzésen már Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A bajnoki pontverseny éllovasai mögött a harmadik-negyedik helyen szintén két Mercedes motors autót vezető pilóta sorakozott fel, Valtteri Bottas és Jenson Button személyében. Az előre jósolt eső ugyan csak a leintés előtti néhány percben érkezett meg, ettől függetlenül a szokásosnál több baleset történt az edzés első felében.
Az első szabadedzésen is sokat hibáztak a versenyzők, ám a második gyakorláson már a balesetek sem maradtak el. Alighogy elkezdődött a pénteki utolsó felvonása, máris összetört autót láthatott a japán közönség.
Tíz perc elteltével még csak kilenc név szerepelt a köridőket jelző tabellán, köztük Kobajasi Kamui, akit délelőtt Roberto Merhi helyettesített, így a japán csak délután kezdte meg a munkát - nem sok sikerrel. Kobajasi mindössze három kör erejéig élvezhette hazai pályáját, még mielőtt az S-kanyarnál a gumifalat eltalálva össze nem törte a Caterhamet. Ezzel persze itt be is fejezte a napot, hiszen a csapat nem tudta időben helyrehozni a károkat.
Nem sokkal ezután Daniel Ricciardo balesete miatt a piros zászló is előkerült. A Red Bull ausztrál pilótája a célegyenesnél tesztelte a gumifalat, aminek köszönhetően a bal első kerék is letört, illetve alaposan megrongálódott a kocsi első szárnya is. Ricciardónak így nem egészen félóráig tartott a második tréning, és nyilván az sem vigasztalta, hogy ekkor 1:37.186-os körével ő állt a tabella élén.
„Én hibáztam. Ez volt az első gyorsköröm, és egy gyorskör után mindig lehűtjük a kerekeket, hogy utána újra nekifussunk. A lassú körömben éppen sárga zászló volt, ami miatt még inkább lassítanom kellett, így a gumik túlságosan is visszahűltek és az utolsó sikánból kifelé, amikor gázra léptem, nehéz helyzetbe kerültem, és egyszerűen nem tudtam megfogni az autót” – ecsetelte később a történteket Ricciardo.
Az élmenők közül az első félórában – Ricciardón kívül – még csak Fernando Alonso volt benn a top10-ben, de természetesen ez a következő 30 percben megváltozott. Ekkor már a közepes Pirellik is előkerültek, és ezeken a keverékeken a két Mercedes közül most Lewis Hamiltoné bizonyult gyorsabbnak.
A brit először a kemény abroncsokon is túlszárnyalta Nico Rosberg délelőtti legjobbját, majd az opciós abroncsokon egészen 1:35.078-ig faragta le köridejét úgy, hogy előző körében a friss szett opciós gumikon rontott egy kanyart, sőt éppen csak megfogta a csúszkáló Mercedest. A hibával sokat veszített, majd második nekifutásra így is sikerült a nap legjobb körét összehoznia.
Közben újabb baleset színesítette a programot, ezúttal a sauberes Esteban Gutiérrez jóvoltából, aki egy kicsúszást követően szintén eltalálta a gumifalat. Az autó eleje kicsit összetört, de az előzőleg szerencsétlenül járt versenytársakhoz képest ő viszonylag kevesebb kárral megúszta a hibát.
A második félóra végén Hamilton, Rosberg és Bottas alkotta a top3-ast, majd Button és Vettel következett, és csak utánuk sorakozott fel a két Ferrari, Räikkönen és Alonso sorrendben.
Sergio Pérez nagyjából ekkor tudta csak megkezdeni a munkát, mert addig a Force India váltóhibát orvosolt a mexikóinál. Jean-Eric Vergne-nek sem volt zökkenőmentes napja – délelőtt Max Verstappen vezetett helyette, és már akkor elfüstölt autójában a motor, amit ugyan a csapat kicserélt, de később a francia alatt is megállt a Toro Rosso. Ráadásul kétszer is, másodjára éppen az edzés utolsó perceiben, aminek köszönhetően piros zászlóval ért véget a pénteki program.
Az utolsó 30 perc most is a hosszabb etapokról szólt, azaz a köridők nem javultak, ezáltal a sorrend sem változott. Ráadásul az edzés végéhez közeledve az eső is megérkezett, de nem volt annyira komoly mennyiségű, hogy lecseréljék a slick abroncsokat.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m35.078s | - | 28 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m35.318s | 0.240s | 27 |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m36.279s | 1.201s | 24 |
4 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m36.409s | 1.331s | 28 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m36.436s | 1.358s | 24 |
6 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m36.529s | 1.451s | 19 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m36.637s | 1.559s | 26 |
8 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m36.714s | 1.636s | 31 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m36.943s | 1.865s | 27 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m37.186s | 2.108s | 3 |
11 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m37.219s | 2.141s | 19 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m37.504s | 2.426s | 16 |
13 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m37.563s | 2.485s | 31 |
14 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m37.700s | 2.622s | 18 |
15 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m37.786s | 2.708s | 8 |
16 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m37.798s | 2.720s | 27 |
17 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m38.010s | 2.932s | 25 |
18 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m38.365s | 3.287s | 9 |
19 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m39.069s | 3.991s | 22 |
20 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m39.306s | 4.228s | 20 |
21 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m39.333s | 4.255s | 24 |
22 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m42.760s | 7.682s | 3 |
Az első szabadedzés végeredménye itt olvasható
FormaNet, Varga Viktória