2014. okt 03.

F1 Hamilton volt a pénteki nap legjobbja Szuzukában

írta: FormaNet
F1 Hamilton volt a pénteki nap legjobbja Szuzukában

A Japán Nagydíjon is a Mercedes versenyzői kezdtek legjobban, délelőtt Nico Rosberg, majd a második szabadedzésen már Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A bajnoki pontverseny éllovasai mögött a harmadik-negyedik helyen szintén két Mercedes motors autót vezető pilóta sorakozott fel, Valtteri Bottas és Jenson Button személyében. Az előre jósolt eső ugyan csak a leintés előtti néhány percben érkezett meg, ettől függetlenül a szokásosnál több baleset történt az edzés első felében. 

lewis hamilton - szuzuka.JPG

 

Az első szabadedzésen is sokat hibáztak a versenyzők, ám a második gyakorláson már a balesetek sem maradtak el. Alighogy elkezdődött a pénteki utolsó felvonása, máris összetört autót láthatott a japán közönség.

Tíz perc elteltével még csak kilenc név szerepelt a köridőket jelző tabellán, köztük Kobajasi Kamui, akit délelőtt Roberto Merhi helyettesített, így a japán csak délután kezdte meg a munkát - nem sok sikerrel. Kobajasi mindössze három kör erejéig élvezhette hazai pályáját, még mielőtt az S-kanyarnál a gumifalat eltalálva össze nem törte a Caterhamet. Ezzel persze itt be is fejezte a napot, hiszen a csapat nem tudta időben helyrehozni a károkat. 

Nem sokkal ezután Daniel Ricciardo balesete miatt a piros zászló is előkerült. A Red Bull ausztrál pilótája a célegyenesnél tesztelte a gumifalat, aminek köszönhetően a bal első kerék is letört, illetve alaposan megrongálódott a kocsi első szárnya is. Ricciardónak így nem egészen félóráig tartott a második tréning, és nyilván az sem vigasztalta, hogy ekkor 1:37.186-os körével ő állt a tabella élén.

„Én hibáztam. Ez volt az első gyorsköröm, és egy gyorskör után mindig lehűtjük a kerekeket, hogy utána újra nekifussunk. A lassú körömben éppen sárga zászló volt, ami miatt még inkább lassítanom kellett, így a gumik túlságosan is visszahűltek és az utolsó sikánból kifelé, amikor gázra léptem, nehéz helyzetbe kerültem, és egyszerűen nem tudtam megfogni az autót” – ecsetelte később a történteket Ricciardo. 

ricciardo - szuzuka.JPG

Az élmenők közül az első félórában – Ricciardón kívül – még csak Fernando Alonso volt benn a top10-ben, de természetesen ez a következő 30 percben megváltozott. Ekkor már a közepes Pirellik is előkerültek, és ezeken a keverékeken a két Mercedes közül most Lewis Hamiltoné bizonyult gyorsabbnak.

A brit először a kemény abroncsokon is túlszárnyalta Nico Rosberg délelőtti legjobbját, majd az opciós abroncsokon egészen 1:35.078-ig faragta le köridejét úgy, hogy előző körében a friss szett opciós gumikon rontott egy kanyart, sőt éppen csak megfogta a csúszkáló Mercedest. A hibával sokat veszített, majd második nekifutásra így is sikerült a nap legjobb körét összehoznia.

Közben újabb baleset színesítette a programot, ezúttal a sauberes Esteban Gutiérrez jóvoltából, aki egy kicsúszást követően szintén eltalálta a gumifalat. Az autó eleje kicsit összetört, de az előzőleg szerencsétlenül járt versenytársakhoz képest ő viszonylag kevesebb kárral megúszta a hibát.

A második félóra végén Hamilton, Rosberg és Bottas alkotta a top3-ast, majd Button és Vettel következett, és csak utánuk sorakozott fel a két Ferrari, Räikkönen és Alonso sorrendben.

Sergio Pérez nagyjából ekkor tudta csak megkezdeni a munkát, mert addig a Force India váltóhibát orvosolt a mexikóinál. Jean-Eric Vergne-nek sem volt zökkenőmentes napja – délelőtt Max Verstappen vezetett helyette, és már akkor elfüstölt autójában a motor, amit ugyan a csapat kicserélt, de később a francia alatt is megállt a Toro Rosso. Ráadásul kétszer is, másodjára éppen az edzés utolsó perceiben, aminek köszönhetően piros zászlóval ért véget a pénteki program.

Az utolsó 30 perc most is a hosszabb etapokról szólt, azaz a köridők nem javultak, ezáltal a sorrend sem változott. Ráadásul az edzés végéhez közeledve az eső is megérkezett, de nem volt annyira komoly mennyiségű, hogy lecseréljék a slick abroncsokat. 

000 facebook_banner.jpg

A második szabadedzés végeredménye:

Versenyző                 Csapat                     Köridő         Hátrány     Kör 

1 Lewis Hamilton Mercedes 1m35.078s    -     28
2 Nico Rosberg Mercedes 1m35.318s    0.240s     27
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m36.279s    1.201s     24
4 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m36.409s    1.331s     28
5 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m36.436s    1.358s     24
6 Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.529s    1.451s     19
7 Fernando Alonso Ferrari 1m36.637s    1.559s     26
8 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m36.714s    1.636s     31
9 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m36.943s    1.865s     27
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m37.186s    2.108s     3
11 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m37.219s    2.141s     19
12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m37.504s    2.426s     16
13 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m37.563s    2.485s     31
14 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m37.700s    2.622s     18
15 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m37.786s    2.708s     8
16 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m37.798s    2.720s    27
17 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m38.010s    2.932s    25
18 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m38.365s    3.287s     9
19 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m39.069s    3.991s     22
20 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m39.306s    4.228s     20
21 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m39.333s    4.255s     24
22 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m42.760s    7.682s      3

 

Az első szabadedzés végeredménye itt olvasható

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

mercedes forma-1 hamilton szabadedzés japán nagydíj szuzuka formula-1