F1 fantázia Kobajasi Kamuival
A formula1.com idén indított fantázia sorozatának következő szereplője Kobajasi Kamui, aki 2009-ben a Toyotánál debütált a száguldó cirkuszban, majd a japán gyártó kivonulását követően a Saubernél kapott lehetőséget és azóta már többször bizonyította rendkívüli tehetségét. A soron következő Japán Nagydíj éppen aktualitást ad arra, hogy megtudjuk a japán pilóta F1-es álmait.
Ha ki kellene választanod a világ bármely pontján egy várost egy új Formula-1-es utcai pályához, melyik várost választanád, és milyen szempontok alapján döntenél?
Kobajasi Kamui: Tokiót. Fantasztikus a légkör és a logisztika, az aszfalt szintén. Sőt azt mondanám, hogy Tokió utcái tökéletesek lennének egy városi versenyhez. Az éjszakai élet is lenyűgöző, úgyhogy szerinetem a Formula-1 éppen olyan szívesen menne Tokióba, mint amennyire Tokió szeretné a Formula-1-et. De persze ez csak álom.
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot csapattársadnak, ki lenne az és miért?
KK: Ayrton Senna. És nem azért, mert tanulni tudnék tőle, hanem azért mert ő a Formula-1 legemlékezetesebb bajnoka. És természetesen érdekes lenne látni, hogyan tudnék teljesíteni mellette…
A múlt Formula-1-es újításai között sorakozik az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltéses motorok, a hat kerék és sorolhatnánk még… Ha valamelyik korábbi innovációt vissza lehetne hozni a múltból, melyik választanád, és miért?
KK: Nagy teljesítményű motorokat. V12, vagy akár lehetne V20-as is! (nevet). Egy „üvöltő” motort.
Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben?
KK: Azt hiszem ebben a kérdésben meg kell hallgatni a rajongókat is. Szerintem a sport ezt is teszi, hiszen a mostani változásoknak köszönhetően például sokkal könnyebb előzni, és ezt értékelik a rajongók, mert sokkal izgalmasabbá váltak a versenyek. És persze meg kell tartani a hanghatásokat, mert ez nagyjából ötven százalékban hozzátartozik az izgalmakhoz.
Ha csak egy versenypályán vezethetnél életed végéig bárhol a világon, a jelenlegiekből vagy akár a múltból, akkor melyiket választanád?
KK: Ez biztosan Spa vagy Szuzuka lenne, de mivel az időjárás miatt Spában mindig nehéz vezetni, ezért inkább Szuzukát választanám.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrell, March - csak néhány csapat, akik már nem részesei a szériának. Melyik egykori csapatnál versenyeztél volna legszívesebben, és miért?
KK: A Brabhamnél. Szívesen megnézném Bernie Ecclestone-t, mint csapatfőnök. (Nevet)
Ha tervezhetnél egy F1-es pályát, melybe az összes kedvenc kanyarod bekerülhetne, akkor melyik lenne az a három, amit mindenképpen beraknál?
KK: A gyors szuzukai „S” kanyarkombinációt, az isztambuli nyolcas kanyart, és Silverstone-ból a Becketts. Ez egy elég izgalmas pálya lenne, szinte fékezés nélkül.
Ha visszamehetnél az időben, és 1950-1990-ig bármelyik évtizedben versenyezhetnél, melyik évtizedet választanád, és miért?
KK: Az Ayrton Senna – Alain Prost korszakot. Szerintem akkoriban volt a legizgalmasabb a versenyzés – két egyformán gyors versenyző teljesen más tulajdonságokkal és filozófiával. Illetve a megbízhatóság akkoriban annyira rossz volt, hogy sokszor még az utolsó körben sem lehetett tudni, hogy ki nyeri meg a versenyt. (Nevet)
Ha a Formula-1 nagy versenyzői közül ki kellene választanod két egykori pilótát más-más korból, hogy megnézd, hogyan versengenek egymás ellen, kik lennének ők?
KK: Szívesen megnéznék egy Fernando Alonso és Ayrton Senna csatát. És nem mellesleg szerintem érdekes párosítás lenne egy csapatban.
Ha csapatfőnök lennél, a jelenlegi mezőnyből kit szerződtetnél le elsőként saját csapatodba? (Saját magad, és jelenlegi csapattársad kivételével)
KK: Lewis Hamiltont
A jelenlegi versenynaptár 19 futamból áll. Ha még egy helyszínt hozzáadhatnál, melyik lenne az, és miért?
KK: Szeretném, ha Magny-Cours visszatérne. Az egy fantasztikus pálya, bár sajnos a semmi közepén van…
Egy vacsorapartit rendezel, ahová meghívhatsz négy embert a motorsportok világából, akár a múltból is. Kiket hívnál meg?
KK: Senkit. Inkább egy privát vacsorát szeretnék, kettesben a barátnőmmel.
Ha lehetőséged nyílna egy F1-es autót vezetni a múltból, melyikbe ülnél bele?
KK: Nincs igazán olyan, amit ki tudnék emelni. Szeretem azokat az autókat, amiket eddig vezethettem.
Tetőtéri medence, tekepálya, forgó sushi bár - csak néhány dolog, ami a legtöbb F1-es Motorhome-ban nem található meg. Ha hozzátehetnél egy dolgot ezekhez felszerelésekhez, berendezésekhez, akkor mi lenne az?
KK: Egy medencét bárral és discót. Napközben szimplán úszómedenceként, este pedig discóként funkcionálna.
Képzeld el, hogy most nyerted meg a világbajnoki címet. Hová mennél ünnepelni, és milyen ünnepi menüt választanál?
KK: Tokio Roppongi kerületében ünnepelnék az összes barátommal, egy hétre elegendő menüvel (Nevet)
Még több F1 fantázia:
FormaNet, Varga Viktória