2011. okt 21.

F1 fantázia Heikki Kovalainennel

írta: FormaNet
F1 fantázia Heikki Kovalainennel

A formula1.com idén indított fantázia sorozatának következő szereplője a Team Lotus pilótája, Heikki Kovalainen, aki 2007-ben a Renault-nál debütált a szériában, és F1-es pályafutása első - és ez idáig egyetlen - futamgyőzelmét már a McLarennel szerezte meg a Hungaroringen. A finn pilóta néhány napja ünnepelte 30. születésnapját, ebből az alkalomból a Formula-1 hivatalos oldala felkérte egy kis F1-es fantáziálásra, melyből kiderül többek között, hogy Heikki nem csak szívesen bulizna együtt honfitársával Kimi Räikkönennel, de csapattársnak is elfogadná a 2007-es világbajnokot.
 
Ha ki kellene választanod a világ bármely pontján egy várost egy új Formula-1-es utcai pályához, melyik várost választanád, és milyen szempontok alapján döntenél?
 
Heikki Kovalainen: Egyértelműen Helsinki lenne. És mielőtt még ezt mondanák, ennek semmi köze ahhoz a tényhez, hogy finn vagyok. Azt gondolom, hogy ez egy nagyszerű város, és egy nemzetközi város. Biztos vagy abban, hogy nagyszerű verseny lenne, és jobb buli, mint bárhol a világon. Meggyőződésem, hogy ehhez pont megfelel a különleges metálzene, beleértve a Nightwish-t. Lehet, hogy ez nem éppen egy szokványos partí zene, de én azt a legkevésbé kedvelem. És persze téli futamot szeretnék. Szöges gumikon.
 
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot csapattársadnak, ki lenne az és miért?
 
HK: Kimi (Räikkönen). Gyanítom, hogy mi ketten egy igen szórakoztató párost alkotnánk mind a pályán, és azon kívül is. Egymás között finn nyelven társalognánk, a mérnököknek meg fogalmuk sem lenne miről beszélünk. Ez igazán vicces lenne.
 
A múlt Formula-1-es újításai között sorakozik az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltéses motorok, a hat kerék és sorolhatnánk még… Ha valamelyik korábbi innovációt vissza lehetne hozni a múltból, melyik választanád, és miért?
 
HK: A V10 motort. Engem különösebben nem zavarnak az újítások, de a V10-esek hangja egyszerűen hatalmas volt, így szeretném őket viszontlátni.
 
Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben? 
 
HK: Nem hiszem, hogy bármit változtatni kellene, valóban jó az ami most van. Mint versenyző, amit mindig is szeretnék az a nagyobb teljesítmény és jobb tapadás. Nem igazán érdekel, hogy ez miből következik, csak az hogy erősebb és gyorsabb legyek. Ha ezt megkapom, máris boldog vagyok.
 
Ha csak egy versenypályán vezethetnél életed végéig bárhol a világon, a jelenlegiekből vagy akár a múltból, akkor melyiket választanád?
 
HK: Szuzukát választanám. Ez egy sajátos versenypálya, ami leteszteli mind a pilóták mind az autók képességeit. A teljes szezonban a legnagyobb kedvencem az első szektor, az első kanyartól a hetedikig. Egy jó rajt után is erősen kézben kell tartani a dolgokat, különben sok időt el lehet veszíteni. Ez az amit valóban szeretek ebben a pályában, és a szintkülönbségeket, a nagy sebességű kanyarjait, valamint a hihetetlenül szenvedélyes, és hozzáértő szurkolókat, és a valódi versenyeket. Imádom.
 
Maserati, Alfa Romeo, Tyrell, March - csak néhány csapat, akik már nem részesei a szériának. Melyik egykori csapatnál versenyeztél volna legszívesebben, és miért?
 
HK: Most éppen ott vagyok, ahol mindig is szerettem volna versenyezni. Őszintén szólva ez már csak nevében ugyanaz, de ahogyan ez a csapat készül a versenyekre, azt hiszem, hogy jó munkát végzünk.
 
Ha tervezhetnél egy F1-es pályát, melybe az összes kedvenc kanyarod bekerülhetne, akkor melyik lenne az a három, amit mindenképpen beraknál?
 
HK: Nem igazán tudok csak három kanyart kiemelni, de mondjuk legyen a szuzukai S-kanyarkombináció, Silverstone-ból a Becketts, és talán Spából az Eau Rouge. Az Eau Rouge manapság már nem igazi kihívás, de a szuzukai, valamint a Becketts még most is nagyon kemény, ezért határozottan őket választanám.
 
Ha visszamehetnél az időben, és 1950-1990-ig bármelyik évtizedben versenyezhetnél, melyik évtizedet választanád, és miért?
 
HK: Az életben is általában inkább a modern dolgokat kedvelem, így valószínűleg most is ezt választanám. Nem a biztonságra, a csillogásra, vagy bármi hasonlóra gondolok, de tény, hogy a mai autók már annyira gyorsak, hogy nagy elkötelezettségre van szükség ahhoz, hogy mindenki közül a legjobb legyél. Még mindig veszélyes, bár a biztonság már sokat javult. A hangok lenyűgözőek, és vezetni is nagyszerű ezeket az autókat.
 
A jelenlegi szabályokon mit változtatnál legszívesebben, és miért?
 
HK: Igazából semmin sem szeretnék változtatni. A szabályok korszerűek, így azt hiszem minden rendben van velük.
 
Ha a Formula-1 nagy versenyzői közül ki kellene választanod két egykori pilótát más-más korból, hogy megnézd, hogyan versengenek egymás ellen, kik lennének ők?
 
HK: Mika Häkkinent és Ayrton Sennát nézném meg újra. Tudom, hogy vannak átfedések, de nem egyszerre voltak a csúcson, és nem küzdöttek egymás ellen. Mika számára nagy nap lett volna, egyszer Ayrtonnal csatázni, és ezt csodálatos lett volna látni.
 
Ha csapatfőnök lennél, a jelenlegi mezőnyből kit szerződtetnél le elsőként saját csapatodba? (Saját magad, és jelenlegi csapattársad kivételével)
 
HK: Fernando Alonsót választanám.
 
A jelenlegi versenynaptár 19 futamból áll. Ha még egy helyszínt hozzáadhatnál, melyik lenne az, és miért?
 
HK: Hahaha! A finnországi Ahvenisto, vagy a szintén finnországi Kemora. Hosszú lenne elmondani, hogy miért. De ha nem ez a kettő, akkor Oulton Park, vagy Brands Hatch leghosszabb verziója. Legyen mondjuk az Oulton Park. Hatalmas lenne, bár nem vagyok biztos abban, hogy a modernkori F1-es autókkal jó ötlet itt száguldozni. Nem annyira veszélyes, de felfelé menet a druidáktól a Lodge-ra, az nagyon kemény lenne. Ott van az érzés, hogy ha leesel, akkor baj van, de nem érdemes lenézni.
 
Egy vacsorapartit rendezel, ahová meghívhatsz négy embert a motorsportok világából, akár a múltból is. Kiket hívnál meg?
 
HK: Kimit biztosan. Kimi nélkül nem is lenne igazi parti. És ha már Kimit, akkor Eddie Irvine-t is. És Tony Fernandest is biztosan. Hármójukkal már olyan parti lenne, hogy más nem is hiányozna. A negyedik? A barátnőm lenne, Catherine (Hyde). 
 
Ha lehetőséged nyílna egy F1-es autót vezetni a múltból, melyikbe ülnél bele?
 
HK: A Red Bull 2011-es autójába (nevet) 
 
Tetőtéri medence, tekepálya, forgó sushi bár - csak néhány dolog, ami a legtöbb F1-es Motorhome-ban nem található meg. Ha hozzátehetnél egy dolgot ezekhez felszerelésekhez, berendezésekhez, akkor mi lenne az?
 
HK: Nyilvánvalóan egy szauna. Mi más is lehetne egy finn kívánsága?
 
Képzeld el, hogy most nyerted meg  a világbajnoki címet. Hová mennél ünnepelni, és milyen ünnepi menüt választanál?
 
HK: Észak-Finnországba mennék, és egy különleges partit rendeznék egy erdő közepén, télen. Nem akármilyen ünnepség lenne.
 
 
Még több F1 fantázia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

  

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 formula 1 heikki kovalainen team lotus f1 fantázia