F1 fantázia Nico Rosberggel
A formula1.com idén indított fantázia sorozatának első szereplője volt Nico Rosberg, aki akkor itt kimaradt az azóta folyamatosan megjelenő sorozatból, így Rosberg rajongók örömére pótoljuk a hiányosságot. A Mercedes GP 26 esztendős pilótájának F1-es álmai között szerepel például, egy Fangio - Clark csata, egy vacsora Enzo Ferrarival, vagy éppen azt a Williamst vezetni, amivel édesapja, Keke Rosberg is versenyzett.
Ha ki kellene választanod a világ bármely pontján egy várost egy új Formula-1-es utcai pályához, melyik várost választanád, és milyen szempontok alapján döntenél?
Nico Rosberg: New York City. Ez abszolút óriási lenne. A start utáni kanyar a Central Park déli részén, a Fifth Avenue találkozásánál lenne, a paddock a Central Parkban, és a tó pedig egy nagyszerű medence lenne, ahol tudnánk edzeni!
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot csapattársadnak, ki lenne az és miért?
NR: Természetesen Michael Schumachert. Vagy talán még Mika Häkkinen. Ő egy hatalmas tehetség és nagyszerű lenne vele versenyezni.
A múlt Formula-1-es újításai között sorakozik az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltéses motorok, a hat kerék és sorolhatnánk még… Ha valamelyik korábbi innovációt vissza lehetne hozni a múltból, melyik választanád, és miért?
NR: Szélesebb abroncsok és kisebb leszorítóerő. Manapság a leszorítóerőhöz képest alacsonyabb az autók tapadása. A mostani abroncsokkal óvatosabban kell bánnunk, óvatosabban kell fékezni és a kanyarokban is vigyázni kell – ez nekem nem igazán tetszik. Támadásnál már lehet igazán keményen kifékezni az ellenfelet - a mai versenyautókat leginkább sebészi precizitással kell vezetni.
Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben?
NR: Szeretnék látni nagy teljesítményű elektromos formula autókat.
Ha csak egy versenypályán vezethetnél életed végéig bárhol a világon, a jelenlegiekből vagy akár a múltból, akkor melyiket választanád?
NR: Malajziát választanám. Nagyszerű pálya. Meglepett? A pályáról beszélek, nem az éghajlatról. Igaz, hogy a klíma embert próbáló a magas páratartalom miatt, de a pálya miatt megéri izzadni egy kicsit.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrell, March - csak néhány csapat, akik már nem részesei a szériának. Melyik egykori csapatnál versenyeztél volna legszívesebben, és miért?
NR: Mivel a Lotus már visszatért, és mi most azokról a korábbi csapatokról beszélünk, akik már nincsenek itt, akkor legyen a Tyrrell - szintén egy legendás alakulat a múltból.
Ha tervezhetnél egy F1-es pályát, melybe az összes kedvenc kanyarod bekerülhetne, akkor melyik lenne az a három, amit mindenképpen beraknál?
NR: Beválasztanám a maláj pályából a 8-es és 9-es kanyart, Monaco legjobb kanyarját, a Casinót, Spából az Eau Rouge-t, és a tripla balost Törökországból. Ó ez már négy de biztosan pislognánk nagyokat egy ilyen pályán.
Ha visszamehetnél az időben, és 1950-1990-ig bármelyik évtizedben versenyezhetnél, melyik évtizedet választanád, és miért?
NR: Most. Vagy ha a mostani biztonsági feltételek adottak lennének, akkor a ’80-as évek elejére mennék vissza – de azokkal biztonsági feltételekkel nekem az túl veszélyes lenne.
A jelenlegi szabályokon mit változtatnál legszívesebben, és miért?
NR: Valójában semmit.
Ha a Formula-1 nagy versenyzői közül ki kellene választanod két egykori pilótát más-más korból, hogy megnézd, hogyan versengenek egymás ellen, kik lennének ők?
NR: (Juan Manuel) Fangio, Jim Clark ellen. Az félelmetes lenne.
A jelenlegi versenynaptár 19 futamból áll. Ha még egy helyszínt hozzáadhatnál, melyik lenne az, és miért?
NR: Kyalami. Azt hiszem nagyszerű lenne.
Egy vacsorapartit rendezel, ahová meghívhatsz négy embert a motorsportok világából, akár a múltból is. Kiket hívnál meg?
NR: Enzo Ferrarit, Bernie-t (Ecclestone) - húha, ez már most nagyon jó társaság - Ayrton Sennát és Fangiót.
Ha lehetőséged nyílna egy F1-es autót vezetni a múltból, melyikbe ülnél bele?
NR: Szívesen kipróbálnám valamelyik autót, amivel Alain Prost bajnokságot nyert. Nagyon kifinomult autó volt. Vagyis várj egy percet – inkább nem is azt. Talán egy 1000 lóerős versenyautót 1985-ből, nagy, széles gumikkal – például azt a Williamst amelyiket édesapám vezetett (FW10- a szerk).
Tetőtéri medence, tekepálya, forgó sushi bár - csak néhány dolog, ami a legtöbb F1-es Motorhome-ban nem található meg. Ha hozzátehetnél egy dolgot ezekhez felszerelésekhez, berendezésekhez, akkor mi lenne az?
NR: Zene! Köztudott, hogy most nincs, így néhány jó zene kellemes hangulatot teremtene.
Képzeld el, hogy most nyerted meg a világbajnoki címet. Hová mennél ünnepelni, és milyen ünnepi menüt választanál?
NR: Monacóba mennék, ahol élek, és ahol a barátaim is vannak. A menü pedig bolognai spagetti lenne, sok parmezán sajttal.
Még több F1 fantázia:
FormaNet, Varga Viktória