2014. aug 31.

F1 A kezdetek - Jules Bianchival

írta: FormaNet
F1 A kezdetek - Jules Bianchival

A Marussia francia tehetsége, Jules Bianchi idén szerezte meg első F1-es pontjait egy remek kilencedik helyezéssel Monacóban, éppen azon a helyen, ahol anno gyermekkorában legelső Formula-1-es nagydíját láthatta előben. Bianchi a széria hivatalos oldalának legújabb sorozatában életének néhány további „legelső” momentumára tekint vissza - többek között az első komolyabb balesetére, az első trófeára, vagy éppen az első romantikus csókra…

jules bianchi_2.JPG

 

Ki volt az első hősöd gyermekkorodban?

Jules Bianchi: Michael Schumacher. Amikor fiatal voltam, az életem az autósportok körül forgott, Háromévesen kezdtem gokartozni, aztán amikor néztem a Formula-1-et akkor Michaelt kedveltem meg, mert abban az időben ő volt a győztes.

Melyik volt az a nagydíj amin először ott voltál és emlékszel is rá?

JB: Az évre nem emlékszem pontosan, de arra igen, hogy a Monacói Nagydíj volt, és nagyjából öt éves lehettem. Néhány baráttal és a szüleimmel voltunk, és az uszoda tribünön ültünk. Nagyon jó volt.

Hány évesen döntöttél úgy, hogy F1-es pilóta akarsz lenni?

JB: Az F1-en csak később kezdtem el gondolkodni. Fiatalon persze álmodozik róla az ember, ugyanakkor azt is tudtam, hogy nagyon nehéz bejutni. Csak próbáltam minél gyorsabb lenni a pályán és nem gondoltam az F1-re. Amikor aztán a junior kategóriákban kezdtem versenyezni, akkor már hittem benne, hogy lehetséges.

Mikor volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

JB: A gokartos időkben nem volt nagy balesetem. Formula autóval 2010-ben, Magyarországon volt eddigi  legnagyobb bukásom. (Bianchinak a gerince sérült, amikor egy megpördülésnél belerohant egy másik kocsi)

Milyen színű volt az első sisakod?

JB: Kék, piros és szürke. Nem én terveztem, de a színeket én választottam.

Mikor nyerted meg első trófeádat, és hogyan nézett ki?

 JB: Még a gokartban volt. Hároméves koromban kezdtem gokartozni, de akkor még nem versenyeztem. Tíz éves koromtól indultam versenyeken, és az első szezonom végén kaptam az első trófeámat.  A szüleimnél még mindig megvan, de nem túl nagy.

Milyen autót vezettél először?

 JB: Egy Minit. Ez volt az első autóm amit kaptam, amikor meglett a jogosítványom.

Hol volt az első ház, amiben éltél?

JB: Dél-Franciaországban, Nizza közelében, egy Cagnes-sur-Mer nevű helyen. Ez egy olyan hely, ahol igazán jó volt felnőni.

Ideges voltál az első nap az iskolában?

JB: Nem voltam ideges, de nem tetszett az iskola.

Mit sportoltál először gyermekkorodban?

JB: A gokarton kívül néhányszor l judóztam, kb hat-hét alkalom volt.

Mi volt az első étel, amit főztél?

JB: Tészta paradicsommal, de igazából nem volt jó. Tudom, hogy tésztát nagyon könnyű készíteni, de nem vagyok jó szakács. A tészta sem volt jó, és a paradicsomszósz íze sem.

Mi volt az első dolgod ma reggel?

JB: Megnéztem a telefonomat.

 Mi volt az első dolgod, amikor legelőször ülést kaptál az F1-ben?

JB: Felhívtam a családomat és rendeztünk egy ünnepséget.

Mi volt az első lemez, amit vásároltál?

JB: Egy francia énekes, MC Solaar lemeze volt. Ő egy rap előadó. Elég régen volt, úgy tíz évvel ezelőtt. Akkoriban nagyon népszerű volt, manapság már nem annyira.

Mikor volt az első romantikus csókod?

JB: Az első? Nem mostanában. Mikor először megcsókoltam egy lányt, akkor úgy kilenc vagy tíz éves lehettem.

Mikor kértek tőled először autogramot?

JB: Talán amikor a Formula3-ban kezdtem versenyezni, 2008-ban.

Mikor kóstoltad meg először a pezsgőt?

JB: Amikor először dobogós lettem. De nem a gokartban, mert ott csak alkoholmentes pezsgő volt, hanem már a Formula Renault-ban.

Melyiket kívánod meg először - a gyümölcsöt vagy egy szelet csokit?

 JB: A csokit. Szeretem az étcsokoládét. Ha minden versenyző azt mondja, hogy a gyümölcsöt, akkor hazudnak.

 Mi volt az első szavad kisgyerekként?

JB: Nem tudom. Szerintem a „mama”, vagy valami ilyesmi. 

Mikor volt először, hogy a stewardok elé kellett állnod?

JB: Még a gokartos időkben, úgy 12 éves koromban. Azt hiszem egy versenyen meglöktem valakit, és csak el akarták mondani, hogy ez helytelen, és ha még egyszer ilyet teszek, akkor büntetést kapok. Rosszul éreztem magam, egy kissé felzaklatott a dolog.

Hány évesen borotválkoztál először?

JB: 17 vagy 18.

000 facebook_banner.jpg

A kezdetek - Esteban Gutiérrez

A kezdetek - Daniel Ricciardo

A kezdetek - Kevin Magnussen

A kezdetek - Max Chilton

A kezdetek - Adrian Sutil

A kezdetek - Pastor Maldonado

A kezdetek - Felipe Massa

A kezdetek - Sebastian Vettel

A kezdetek - Romain Grosjean

A kezdetek - Nico Rosberg

A kezdetek - Kobajasi Kamui

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

forma-1 a kezdetek marussia jules bianchi formula-1