2011. sze 05.

F1 fantázia Jarno Trullival

írta: FormaNet
F1 fantázia Jarno Trullival

A formula1.com idén indított fantázia sorozatának következő szereplője, a Formula-1-es mezőny egyik legrutinosabb versenyzője, Jarno Trulli, aki 245 nagydíjával jelenleg ötödik helyen áll az örökranglistán. 1997 óta tartó F1-es pályafutása alatt egy futamgyőzelmet, és 11 dobogós helyezést szerzett, és ebben a 15 évben már szinte mindent látott és megtapasztalt, amit a Formula-1-ben csak lehetséges. Ettől függetlenül még Trullinak is van fantázia-kívánságlistája, amiben például Niki Lauda Ferraiját vezetné, vagy megtekintene egy Gilles Villeneuve - Ayrton Senna csatát.
 
Ha ki kellene választanod a világ bármely pontján egy várost, egy új Formula-1-es utcai pályához, melyik várost választanád, és milyen szempontok alapján döntenél?
 
Jarno Trulli: Biztosan Miami lenne, mert ez azt jelentené, hogy minden nap hazamehetnék, találkoznék a családommal, és a saját ágyamban aludnék. Olyan helyen lennék, ahol mindig jó az időjárás, a szabadidőmet pedig kerékpározással és strandolással tölteném.
 
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot csapattársadnak, ki lenne az és miért?
 
JT : Fernando (Alonso) lenne az. Nagyon jól kijöttünk amikor csapattársak voltunk, ezért őt választanám.
 
A múlt Formula-1-es újításai között sorakozik az aktív felfüggesztés, a turbófeltöltéses motorok, a hat kerék és sorolhatnánk még… Ha valamelyik korábbi innovációt vissza lehetne hozni a múltból, melyik választanád, és miért?
 
JT: Ez könnyű – a turbófeltöltést. Már most biztos, hogy vissza is tér, de nagyon szeretném kipróbálni egy 1400 lóerős szörnyeteg maximális teljesítményét. Ez azért lenne jó, mert hatalmas erőt, és lehetőséget ad a versenyzőnek arra, hogy még keményebben dolgozzon, és képességeitől függően a legtöbbet hozza ki az autóból.
 
Milyen innovációkat szeretnél látni a jövőben? 
 
JT: Azt hiszem a ground effect érdekes lenne – a szoknya teljesen körbevette az autókat, ami által nagyon nagy volt tapadás, és így rövidebb féktávot lehetett venni. Ez ismét egy olyan valami, aminél a pilóta képességeire van szükség ahhoz, hogy minél gyorsabb legyen - és a versenyzésben ez a lényeg!
 
Ha csak egy versenypályán vezethetnél életed végéig bárhol a világon, a jelenlegiekből vagy akár a múltból, akkor melyiket választanád?
 
JT: Spa lenne az. Ott minden van nem igaz? Igazán kemény és változatos kanyarok, teljesen kiszámíthatatlan időjárás, ami azt jelenti, hogy az egyik szektorban még süt a Nap, a következőben pedig már esik, a rajongók nagyon szenvedélyesek, és jó a hangulat. Mindig imádok ott lenni, és ha ki kellene választani egyet, akkor biztos vagyok benne, hogy ott mindig szeretnék vezetni.
 
Maserati, Alfa Romeo, Tyrell, March - csak néhány csapat, akik már nem részesei a szériának. Melyik egykori csapatnál versenyeztél volna legszívesebben, és miért?
 
JT: Az olasz márkát választanám, az Alfa Romeót. A mai fiatal szurkolók talán csak a Ferrarit ismerik olasz csapatként, de az Alfa is nagyon jó volt.

 
 
Ha tervezhetnél egy F1-es pályát, melybe az összes kedvenc kanyarod bekerülhetne, akkor melyik lenne az a három, amit mindenképpen beraknál?
 
JT: Az hiszem a legtöbb versenyző hasonló választ adna. Kettő legalábbis biztosan közös lenne - így szerintem könnyű kitalálni, mit fogok mondani -, de a harmadik talán kicsit meglepő lesz. Nem fontossági sorrendben mondom, az első szektorban benne lenne Szuzukából az „S” kanyarkombináció, az Eau Rouge a Raidillonnal együtt Spából, illetve Barcelonából az utolsó kanyar. Fogadni mernék, hogy ez utóbbit nem sokan mondták még.
 
Ha visszamehetnél az időben, és 1950-1990-ig bármelyik évtizedben versenyezhetnél, melyik évtizedet választanád, és miért?
 
JT: Azt kell mondjam, hogy a legújabb korban, mert ez a legbiztonságosabb. Ekkor már az autók is szebbek voltak, és nem is nagyon szeretnék például biztonsági öv nélkül versenyezni.  
 
A jelenlegi Formula-1-es szabályozásban mit változtatnál, és miért?
 
JT: Nos, én versenyző vagyok, nem pedig mérnök, úgyhogy nem igazán tudom. Nem biztos, hogy én vagyok erre a legmegfelelőbb ember, de nem szeretem a felfordulást a szabályok körül. Jelenleg jó versenyek vannak, és a rajongók számára is izgalmas a bajnokság. Talán kicsit csökkenteném az aerodinamika jelentőségét az autókon, mert én jobban kedvelem a kicsit egyszerűbb megoldásokat, de van egy olyan sejtésem, hogy ilyen változás nem lesz.
 
Ha a Formula-1 nagy versenyzői közül ki kellene választanod két egykori pilótát más-más korból, hogy megnézd, hogyan versengenek egymás ellen, kik lennének ők?
 
JT: Nem is tudom ki az a páros, akit különböző korból szeretnék látni, de talán egy Gilles Villeneuve és Ayrton Senna csatát. Amit viszont igazán szeretnék újra látni, az egy Prost és Senna párharc. Amennyire két különböző stílust képviseltek a pályán, és a pályán kívül is, annyira közel voltak egymáshoz sebesség tekintetében.
 
Ha csapatfőnök lennél, a jelenlegi mezőnyből kiket szerződtetnél le saját csapatodba? (Saját magad, és jelenlegi csapattársad kivételével)
 
JT: Talán Fernandót (Alonso) választanám, csapattársának pedig talán Vettelt. És nem én lennék a vezető, inkább Eddie Jordant tenném meg csapatfőnöknek.  
 
A jelenlegi versenynaptár 19 futamból áll. Ha még egy helyszínt hozzáadhatnál, melyik lenne az, és miért?
 
JT: Mugello. Ez olasz pálya, így természetesen közel áll a szívemhez, mindig is jól éreztem ott magam, és elég jó hely lenne a versenyekhez is.
 
Egy vacsorapartit rendezel, ahová meghívhatsz négy embert a motorsportok világából, akár a múltból is. Kiket hívnál meg?
 
JT: Jó kérdés! Eddie Jordant biztosan - ő nagyon szórakoztató, főleg egy vacsoránál. Még hármat? Rendben - Tony Fernandes, őt is nagyon kedvelem, és ők ketten biztosan rendkívül szórakoztató társaság lennének. És akkor még egy versenyző párost hívnék, Robert Kubicát biztosan, mert egy jó barát, és szeretek vele lenni, illetve negyedikként pedig Fernandót. Már említettem, hogy nagyon jó barátok lettünk amikor csapattársak voltunk, és azt hiszem ez a négy személy igazán kellemessé tenné az estémet.
 
Ha lehetőséged nyílna egy F1-es autót vezetni a múltból, melyikbe ülnél bele?
 
JT: A Ferrai 312T-be, amit Niki Lauda vezetett. Ez egy szép autó - egy kicsit nehezen kezelhető, de egyszerűen lenyűgözően néz ki.
 
Tetőtéri medence, tekepálya, forgó sushi bár - csak néhány dolog, ami a legtöbb F1-es Motorhome-ban nem található meg. Ha hozzátehetnél egy dolgot ezekhez felszerelésekhez, berendezésekhez, akkor mi lenne az?
 
JT: A világ leggyorsabb internet kapcsolata - régóta vágyom erre, és igazán boldog lennék.
 
Képzeld el, hogy most nyerted meg  a világbajnoki címet. Hová mennél ünnepelni, és milyen ünnepi menüt választanál?
 
JT: Valószínűleg a szállodámba mennék Davosba, és annak az éttermébe. Minden barátom ott lenne, tudom, hogy ott jó az étel is.  Hogy mit ennék? Valami egyszerűt, talán tésztaféléket. De nem az étel lenne a legfontosabb, hanem hogy a hozzám legközelebb álló emberekkel töltsem el az estémet.

Még több F1 fantázia:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  

FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 jarno trulli f1 fantázia