2014. aug 02.

A kezdetek - Kevin Magnussennel

írta: FormaNet
A kezdetek - Kevin Magnussennel

A McLaren újonca, Kevin Magnussen rögtön első Formula-1-es versenyén dobogóra állhatott, azóta viszont két hetedik hely volt a legjobb eredménye a wokingiak versenyautójával. A széria hivatalos oldalának legújabb sorozatában most a 21 esztendős dán pilóta emlékszik vissza életének néhány mérföldkövére, többek között az első komolyabb balesetére, az első trófeára, vagy éppen az első romantikus csókra…

kevin magnussen - hungaroring.JPG

 

Ki volt az első hősöd gyermekkorodban?

Kevin Magnussen: Nagyon egyértelműen az édesapám (ex F1-es versenyző, Jan Magnussen). Fantasztikus volt, hogy az én bálványom a család egyik tagja! (Nevet)

Melyik volt az a nagydíj amin először ott voltál és emlékszel is rá?

KM: Ez 1997-ben volt, Spában. Ott voltam édesapámmal, aki akkor a Stewart-Fordnál versenyzett. Egy életre szóló élmény volt mindezt közelről megtapasztalni, és több szempontból is itt dőlt el pályafutásom célja.

Hány évesen döntöttél úgy, hogy F1-es pilóta akarsz lenni?

KM: Tényleg nem emlékszem pontosan, de amennyire vissza tudok emlékezni, szerintem mindig is azt szerettem volna, hogy egy nap F1-es versenyző legyek, nem számít mennyi időbe telik. Valószínűleg ez benne van a véremben.

Mikor volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

KM: 2011-ben, egy Formula 3-as versenyen, Makaóban. 270km/órás sebességgel hátulról nekimentem egy autónak, szaltóztam egyet a levegőben, és szó szerint nekirepültem a kerítésnek. A térdem megsérült, de nem volt komoly.

Milyen színű volt az első sisakod?

KM: Az édesapám színösszeállítása - fekete és sárga – volt, mivel az ő régi sisakját használtam.

Mikor nyerted meg első trófeádat, és hogyan nézett ki?

KM: Már kétéves koromban elkezdtem gokartozni, de akkor még csak gyakoroltam a pályán, nem versenyeztem. Aztán amikor hat éves voltam, beneveztem egy bajnokságba abba a klubba, ahol mindig vezettem, és rögtön megnyertem az első versenyemet. Egy kis trófea volt, és sajnos már valahol eltűnt.

Milyen autót vezettél először?

KM: Egy Fiat 500-ast, még meglehetősen fiatalon.

Hol volt az első ház, amiben éltél?

KM: 2012-ben költözött a család egy nagyobb házba, de előtte mindig is Roskilde-ban éltem, Dániában.

Ideges voltál első nap az iskolában?

KM: Egyáltalán nem. Hidegvérű vagyok, legalábbis ez az, amire emlékezni akarok! (Nevet)

Mi volt az első étel amit főztél?

KM: Az még várat magára.

Mi volt az első dolgod ma reggel?

KM: Felkeltem és rögtön elmentem tusolni.

Mi volt az első dolgod, amikor legelőször ülést kaptál az F1-ben?

KM: Sírtam. Nem, igazából felhívtam édesanyámat, és valószínűleg ketten sírtunk…

Mi volt az első lemez amit vásároltál?

KM: Michael Jacksontól a Thriller.

Mit sportoltál először gyermekkorodban?  

KM: Karatéztam. Talán piros öves voltam.

Mikor volt az első romantikus csókod?

KM: 11 éves koromban az iskolában – még ma is ismerem a lányt.

Mikor kértek tőled először autogramot?

KM: Nagyon fiatal voltam még, és persze édesapám miatt. Valaki odajött, és azt mondta, hogy talán egy napon én is autóversenyző leszek. Azt hiszem úgy 11 éves lehettem.

Mikor kóstoltál először pezsgőt?

KM: Fiatalon, egy szilveszteri partin, egy kortyot.  

Melyiket kívánod meg először - a gyümölcsöt vagy egy szelet csokit?

KM: Csokit, még ezekben a versenyzők számára ínséges időkben is.

Mi volt az első szavad kisgyerekként?

KM: Nagyon valószínű, hogy a mami.

000 facebook_banner.jpg

A kezdetek - Max Chilton

A kezdetek - Adrian Sutil

A kezdetek - Pastor Maldonado

A kezdetek - Felipe Massa

A kezdetek - Sebastian Vettel

A kezdetek - Romain Grosjean

A kezdetek - Nico Rosberg

A kezdetek - Kobajasi Kamui

 

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

forma-1 kezdetek mclaren formula-1 kevin magnussen