2014. nov 18.

F1 A kezdetek - Jenson Butonnal

írta: FormaNet
F1 A kezdetek - Jenson Butonnal

Semmi kétség, Jenson Button élt már meg szebb napokat is a királykategóriában, hiszen idén nem csak a sikerek maradnak el, de F1-es jövője is elég bizonytalan. Még az is lehet, hogy hétvégén futja utolsó versenyét a Formula-1-ben, így éppen aktuális szereplő a széria hivatalos oldalának idei sorozatában. Button életének néhány „legelső” momentumára tekint vissza - többek között az első komolyabb balesetére, az első trófeára, vagy éppen az első romantikus csókra…

button 2014 hungaroring.JPG

 

Ki volt az első hősöd gyermekkorodban?

Jenson Button: Talán a Banánember volt. Egy igazi szuperhős!

Melyik volt az a nagydíj amit először élőben láttál és emlékszel is rá?

JB: Ez egy adelaide-i verseny volt. Még mindig emlékeszem a csillogó sárga Camel Lotusra. 

Hány évesen döntöttél úgy, hogy F1-es pilóta akarsz lenni?

JB: Azt hiszem tinédzser koromban. Előtte ha valaki megkérdezte, hogy akarok-e F1-es versenyző lenni, akkor rávágtam, hogy ’igen, persze’, de valójában még nem értettem, hogy ez mit is jelent. Autót akartam vezetni és ennyi, de tinédzserként jöttem rá, hogy az F1 tényleg egy lehetőség.

Mikor volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

 JB: 2003-ban, Monacóban. Még a gokartos időkben is volt néhány nagyobb balesetem, az egyik például Szuzukában hatalmas esés volt, és egy nagyon jó lecke.  

Milyen színű volt az első sisakod?

JB: Fekete, piros és sárga. Vettünk egy sisakot, édesapám pedig átfestette nekem.

Mikor nyerted meg első trófeádat, és hogyan nézett ki?

JB: Azt hiszem, nagyon műanyag volt és az első gokartos győzelmemért kaptam. Biztos vagyok benne, hogy még most is megvan valahol, még ha kb 26 éve nem is láttam.

Milyen utcai autót vezettél először?

JB: Édesapám hetes BMW-jét, úgy 12 vagy 13 évesen. Nagy volt és nehéz. A legnehezebben azt tanultam meg, hogyan kell parkolni. Néhányszor meg is törtem. (Nevet)

Hol volt az első ház amiben éltél?

JB: Frome-ban, a szüleim házában. Egy nap, amikor a nővérem esküvőjére mentem és elhajtottama régi ház előtt, kissé meghatódtam.

Ideges voltál első nap az iskolában?

JB: Szerintem mindenki az. Bolond aki nem.

Mi volt az első étel amit főztél?

JB: Nem nagyon emlékszem, de valószínűleg spagetti volt. Valami üzembiztos! (Nevet)

Mi volt az első dolgod ma reggel?

JB: Megfordultam és kikapcsoltam az ébresztőt.

Mit csináltál először, amikor megtudtad, hogy kaptál egy ülést az F1-ben?

JB: Sírtam. Édesapám ott volt velem és felhívtuk édesanyámat is.

Mi volt az első lemez amit vásároltál?

JB: UB40-tól a  Rat in the Kitchen.

Milyen sportot próbáltál ki először gyermekként?

JB: Az iskolában voltak futóversenyek és valami tojás a kanálon verseny volt. A suli sportpályáján kellett egy kört futni, és az első ilyen versenyemet megnyertem. Úgy hat éves lehettem.

Mikor volt az első romantikus csókod?

JB: Négy vagy öt éves voltam. Mallorcán nyaraltunk, és ott megcsókoltam egy lányt.

Mikor kértek tőled először autogramot?

JB: 1996-ban egy gokart versenyen. Furcsa volt és eléggé kellemetlenül éreztem magam.

Mikor kóstoltad meg először a pezsgőt?

JB: Talán egy gokart versenyen. Nem emlékszem rá.

Melyiket kívánod meg először - a gyümölcsöt vagy egy szelet csokit?

JB: Gyümölcsöt. De valószínűleg csak valami bogyós gyümölcsöt, mert a cukortartalom miatt általában gyümölcsöt sem eszem.

Mi volt az első szavad kisgyerekként?

JB: Nem emlékszem, a szüleimtől pedig sosem kérdeztem.

000 facebook_banner.jpg

A kezdetek - Sergio Pérez 

Kezdetek - Jules Binachi

A kezdetek - Esteban Gutiérrez

A kezdetek - Daniel Ricciardo

A kezdetek - Kevin Magnussen

A kezdetek - Max Chilton

A kezdetek - Adrian Sutil

A kezdetek - Pastor Maldonado

A kezdetek - Felipe Massa

A kezdetek - Sebastian Vettel

A kezdetek - Romain Grosjean

A kezdetek - Nico Rosberg

A kezdetek - Kobajasi Kamui

 

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 forma-1 jenson button formula-1