2014. dec 06.

F1 A kezdetek - Kimi Räikkönennel

írta: FormaNet
F1 A kezdetek - Kimi Räikkönennel

A 2014-es idény finoman szólva sem Kimi Räikkönené volt, hiszen legutóbb 2001-ben, F1-es debütálásának évében fordult elő, hogy egész szezon alatt egyetlen dobogós helyezést sem ért el. Ettől függetlenül továbbra is a mezőny egyik legnépszerűbb sztárpilótája, aki széria hivatalos oldalának idei sorozatában most életének néhány „legelső” momentumára tekint vissza - többek között az első komolyabb balesetére, az első trófeára, vagy éppen az első romantikus csókra…

raikkonen_2014.JPG

 

Ki volt az első hősöd gyerekkorodban?

Kimi Räikkönen: Soha nem volt semmilyen hősöm. Nem nekem való az ilyesmi.

Melyik volt az a nagydíj amit először láttál és emlékszel is rá?

KR: Nem tudom az évet, de abban az időben, amikor Keke Rosberg versenyzett, majd amikor (Mika) Häkkinen. Nyilván a honfitársak versenyzése mindig érdekli az embert. 

Hány évesen döntöttél úgy, hogy F1-es pilóta akarsz lenni?

KR: Sok minden akartam lenni gyerekkoromban. Nem igazán hittem abban, hogy Formula-1-es versenyző leszek, egészen 17 éves koromig, amikor megnyertem néhány versenyt.

Mikor volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

KR: Egy sauberes teszten. Az első olyan alkalmak egyikén, amikor formula-1-es autót vezethettem.

Milyen színű volt az első sisakod? 

KR: Fehér. Egy készen vásárolt sisak.

Mikor nyerted meg első trófeádat, és hogyan nézett ki?

KR: Fogalmam sincs, de biztos, hogy kicsi volt. Ha komolyabban nekiállnék keresgélni, valószínűleg valahol megtalálnám a házamban. 

Milyen autót vezettél először?  

KR: Egy Ladát, a családi autónkat. 

Hol volt az első ház amiben éltél?

KR: Természetesen a családi házunkban, Espooban.

Ideges voltál első nap az iskolában?

KR: Nem emlékszem, de az biztos, hogy voltam néhányszor ideges - még az iskolában is.

Mi volt az első étel amit főztél?

KR: Talán valamilyen tészta. Az biztos, hogy semmi bonyolult. (Nevet) 

Mi volt az első dolgod ma reggel? 

KR: Felébredtem.

Mit csináltál először, amikor megtudtad, hogy kaptál egy ülést az F1-ben?

KR: Örültem neki. Előtte voltam egy teszten, és nem voltam biztos benne, hogy enyém lesz az ülés. Szóval egyszerűen csak boldog voltam.

Mi volt az első lemez amit vásároltál?

KR: Egy Guns N 'Roses kazetta volt.

Milyen sportot próbáltál ki először gyermekként?

KR: Nagyon valószínű, hogy a jégkorongot. Szerintem Finnországban gyerekként minden srác kipróbálja a jégkorongozást. Abbahagytam, mert korán reggel kellett kelni az edzésekhez, az pedig nem nekem való volt.

Mikor volt az első romantikus csókod?

KR: Ohh. Nem tudom. Még az iskolás időkben kellett lennie, ami már több mint 20 éve volt...

Mikor kértek tőled először autogramot?

KR: Talán a Formula Renault-s időkben.

Mikor kóstoltad meg először a pezsgőt?

KR: Mikor Európában versenyeztem és megnyertem valamilyen versenyt.

Melyiket kívánod meg először - a gyümölcsöt vagy egy szelet csokit?

KR: Nem vagyok nagy csokoládé rajongó, így valószínűleg a gyümölcsöt. Cukorkával már más lenne a helyzet…(nevet)

Mi volt az első szavad kisgyerekként?

KR: A szüleim mondták már, de nem emlékszem. Nem vagyok túl jó a visszaemlékezésekben.

000 facebook_banner.jpg

A kezdetek - Valtteri Bottas 

A kezdetek - Jenson Button

A kezdetek - Sergio Pérez 

Kezdetek - Jules Binachi

A kezdetek - Esteban Gutiérrez

A kezdetek - Daniel Ricciardo

A kezdetek - Kevin Magnussen

A kezdetek - Max Chilton

A kezdetek - Adrian Sutil

A kezdetek - Pastor Maldonado

A kezdetek - Felipe Massa

A kezdetek - Sebastian Vettel

A kezdetek - Romain Grosjean

A kezdetek - Nico Rosberg

A kezdetek - Kobajasi Kamui

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 forma-1 kezdetek kimi raikkonen formula-1