2014. dec 02.

F1 A kezdetek - Valtteri Bottasszal

írta: FormaNet
F1 A kezdetek - Valtteri Bottasszal

Valtteri Bottas kiemelkedő teljesítménnyel zárta a 2014-es évet, hiszen megszerezte első dobogós helyezését, a szezon végére pedig összesen hat dobogós eredményt gyűjtött be a Williamsszel. Nem mellesleg a hajrában két világbajnokot - Sebastian Vettelt és Fernando Alonsót - győzött le a bajnoki pontversenyben, és mindössze második teljes F1-es szezonjában végül a tabella negyedik helyén zárt. A széria hivatalos oldalának idei sorozatában Bottas életének néhány „legelső” momentumára tekint vissza - többek között az első komolyabb balesetére, az első trófeára, vagy éppen az első romantikus csókra…

 valtteri_bottas_-_hungaroring.JPG

Ki volt az első hősöd gyerekkorodban?

Valtteri Bottas: Világos, hogy Mika Häkkinen. Amikor vb címeket nyert.

Melyik volt az a nagydíj amit először láttál és emlékszel is rá?

VB: Biztos, hogy már előtte is néztem versenyeket, de ami megmaradt bennem az Häkkinen 1997-es jerezi győzelme. Az a verseny, amikor Michael Schumacher és Jacques Villeneuve összeütközött és Villeneuve lett a bajnok. Erre a versenyre nagyon jól emlékszem.

Hány évesen döntöttél úgy, hogy F1-es pilóta akarsz lenni?

VB: Hat évesen. Ekkor kezdtem gokartozni és azonnal tudtam, hogy ez nekem való. Onnantól kezdve a Formula-1 szinte természetes cél volt.

Mikor volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

VB: Nagyon jól emlékszem rá: az első gokart versenyem első körében nekimentem a korlátnak, mert nem tudtam, hogy fékezni kell. De a következő alkalomra megtanultam.

Milyen színű volt az első sisakod? 

VB: Fekete volt, néhány matricával - ezt egy szimpla, megvásárolt sisak volt.

Mikor nyerted meg első trófeádat, és hogyan nézett ki?

VB: Egy kis arany serleg volt. Még most is megvan és még mindig nagyon büszke vagyok rá.

Milyen autót vezettél először?

VB: Édesapám Honda Civicjét. Egy nagyon régi kocsi volt, ezért apám hagyta, hogy vezessem.

Hol volt az első ház amiben éltél?

VB: Villähde városában laktam hat éves koromig. A szüleim még most is ugyanabban a városban élnek.

Ideges voltál első nap az iskolában?

VB: Eléggé, hiszen általában a gyerekek idegesek amikor nem tudják, mire számíthatnak.

Mi volt az első étel amit főztél?

VB: Készítettem már pár szendvicset, és néhányszor sütöttem kenyeret édesanyámmal. 

Mi volt az első dolgod ma reggel?

VB: Megittam egy üveg vizet. Minden reggel ez az első.

Mit csináltál először, amikor megtudtad, hogy kaptál egy ülést az F1-ben?

VB: Felhívtam édesapámat, a barátnőmet és anyukámat.  

Mi volt az első lemez amit vásároltál? 

VB: Offspringtől az  Americana című lemez.

Milyen sportot próbáltál ki először gyermekként?

VB: A labdarúgást, de nem szerettem. Aztán jégkorongoztam is, majd jött a gokart.

Mikor volt az első romantikus csókod? 

VB: Még tíz éves sem voltam. Az iskolában történt, és nem is volt igazán romantikus, csak ki akartuk próbálni, milyen érzés.

Mikor kértek tőled először autogramot? 

VB: Azt hiszem, a gokartos pályafutásom vége felé. Akkor már világbajnoki sorozatban versenyeztem.

Mikor kóstoltad meg először a pezsgőt?

VB: Nagyon fiatalon, úgy 12-13 évesen egy gokartos díjátadón.

Melyiket kívánod meg először - a gyümölcsöt vagy egy szelet csokit?

VB: Biztos, hogy a gyümölcsöt. Az egészségesebb nem?

Mi volt az első szavad kisgyerekként?

VB: Fogalmam sincs. Soha nem kérdeztem, de nem nagy tudomány kitalálni, hogy vagy az anya vagy az apa. 

000 facebook_banner.jpg

A kezdetek - Jenson Button

A kezdetek - Sergio Pérez 

Kezdetek - Jules Binachi

A kezdetek - Esteban Gutiérrez

A kezdetek - Daniel Ricciardo

A kezdetek - Kevin Magnussen

A kezdetek - Max Chilton

A kezdetek - Adrian Sutil

A kezdetek - Pastor Maldonado

A kezdetek - Felipe Massa

A kezdetek - Sebastian Vettel

A kezdetek - Romain Grosjean

A kezdetek - Nico Rosberg

A kezdetek - Kobajasi Kamui

 

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 forma-1 kezdetek williams formula-1 valtteri bottas